بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا ۲۰ اسفند ۱۰۰درصد درآمد مالیاتی مصوب که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بوده ،محقق شده است.

🖊 سهراب بختیار

روز گذشته و در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ،وزیر محترم اقتصادی و دارایی جناب آقای فرهاد دژپسند عنوان فرمود ؛بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا ۲۰ اسفند ۱۰۰درصد درآمد مالیاتی مصوب که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بوده ،محقق شده است.

دوست عزیز جناب آقای دکتر دژپسند ، بنده تحقق درآمدهای مالیاتی بصورت صددرصدی را با توجّه به شرایط وخیم اقتصادی جامعه ناشی از تحریم های داخلی و خارجی و تعطیلی و رکود متاثر از ویروس کرونای اکثر کسب و کارها بخصوص در بخش های خدماتی و غیره را نه تنها دستاوردی برای این وزارتخانه نمیبینم بلکه آنرا نوعی اِجحاف آشکار به اقتصاد در هم شکسته کشور نیز میدانم.

جناب آقای وزیر ؛در حالی که پیش بینی اکثر قریب به اتفاق اقتصاددان ها در بهترین حالت خوشبینانه تحقق حدوداً ۱۴۰ هزار میلیارد تومان را تا پایان سال پیش بینی میکرد ،رسیدن به عدد و رقم مصوب درآمد مالیاتی جای بسی حرف و حدیث دارد.

جناب آقای دکتر دژپسند ؛حضرتعالی مطمئن هستید که تحقق این به اصطلاح دستاورد ،هیچ گونه فشار مضاعفی را بر بخش خصوصی و اقتصاد کشور متحمل نکرده است؟؟
یقیناً فشار سازمان مالیاتی بر پیکره اقتصاد کشور کاملاًمشهود و استخوان فعال اقتصادی کشور در بخش های مختلف را در هم شکسته است و اگر صدایی از نارضایتی جامعه از مالیات ستانی ناعادلانه به گوش شما نمی رسد جای تامل دارد!!!

جناب آقای دکتر پارسا ریاست محترم سازمان امور مالیاتی ؛سوال بنده از حضرتعالی بعنوان متولّی اَمر این است که تحقق مبلغ مصوب ۱۸۰هزار میلیارد تومان درآمد ماحصل مالیاتی انتظارت واقعی و شفاف از سیستم مالیاتی در کشور را نوید میدهد یا تبعیض ها را آشکارتر میکند؟؟؟

بی شک فرارهای مالیاتی و معافیت های خاص از دانه درشت ها ، اصناف ،ارگان ها و…تبعیض آشکاری را به وضوح نمایان میسازد که با اصل برابری و عدالت منافات اساسی دارد.

وزیر محترم اقتصاد و دارایی ؛قابل ذکر است چالش های موجود در خصوصی سازی،بازار بورس،وضعیت ارزی ،بانکی ،صندوق های بازنشستگی کشور و..تنها گوشه ای از بحران های حال حاضر و پیش روی این وزارتخانه میباشد که با ایجاد تنش های شدیدی در تورّم ،بیکاری،رکود و غیره پیامدهای اجتماعی وحشتناکی را به دنبال دارد.

لذا بجای فشار بیشتر بر گلوی اقتصاد از جمله تولید و …با نگرش واضح تر بر اوضاع معیشتی مردم از جمله کاهش ملموس سطح تقاضای مصرف خانوار و قدرت خرید مردم و به سُخره گرفتن آن،راهکارهای عملیاتی و پیشنهادی متخصصین امر را لحاظ فرموده و اِهتمامی در حل واقعی معضلات اقتصادی و اجتماعی …مردم در پیش گیرید.