مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه فاصله ما تا قله را نگاه و افق دید ما تعیین می‌کند، اظهار داشت: مهم است که می‌خواهیم برای رسیدن به قله چقدر ریسک کنیم و چقدر هزینه بپردازیم !

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، غلامحسن گرشاسبی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با حضور در استودیوی «به قله نزدیکیم» غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به عملکرد این مجموعه در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای تولید محصولات در سال جدید، گفت: پلی‌اتیلن سنگین را در دو نوع تولید کردیم که جذابیت زیادی دارد و امیدواریم امسال تأثیر زیادی در فروش محصولاتمان داشته باشد.
وی با بیان اینکه صنعت پلیمر، صنعتی دانش‌محور، کاربردی و تجربی است، افزود: فضای نمایشگاهی موجود در ایران پلاست فرصت خوبی را برای تبادل تجربیات و اطلاعات بین شرکت‌ها فراهم می‌کند و می‌تواند نقطه شروع خوبی برای بسیاری از فعالیت‌های جدید بین شرکت‌های مختلف پتروشیمی باشد.
گرشاسبی اظهار امیدواری کرد که در نمایشگاه ایران پلاست و نمایشگاه‌های منطقه‌ای دیگر باتوجه‌به سیاست‌های راهبردی که دولت سیزدهم در نظر گرفته بتوانند فرصت‌های بیشتری برای فروش محصولات داشته باشند و افزود: چشم‌انداز ما روشن است و به‌عنوان بزرگ‌ترین صنعت در غرب کشور که در مسیر توسعه قرار دارد امیدواریم فرصت‌های سرمایه‌گذاری هر روز بیشتر شود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام، با اشاره به بخش‌های توسعه‌ای این شرکت از جمله ارغوان گستر ایلام که به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: پتروشیمی ایلام ۷ محصول اصلی و فرعی دارد که برخی از محصولات به‌عنوان خوراک برای واحدهای پتروشیمی دیگر منتقل می‌شود.
گرشاسبی با بیان اینکه ۹۰ درصد کارکنان این شرکت بومی هستند، گفت: ۲ هزار ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند و می‌توان گفت با احتساب خانواده‌ها حدود ۲۰ هزار نفر درگیر این شرکت و طرح‌های توسعه‌ای آن هستند.
وی با اشاره به محرومیت استان ایلام و مواجه بودن ساکنان با معضل بیکاری، گفت: در قالب مسئولیت اجتماعی اقداماتی را در حمایت از کارکنان و ساکنان انجام می‌دهیم؛ اما باز هم سطح فقر در استان بالا است و ضرورت دارد که به این استان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
گرشاسبی با تأکید بر اینکه قله می‌تواند دور یا نزدیک باشد، تصریح کرد: اینکه با قله چقدر فاصله داریم به نگاه و افق موردنظر ما بستگی دارد، اینکه می‌خواهیم این مسیر را با ریسک بگذریم یا نه و اینکه چقدر می‌خواهیم هزینه بپردازیم اهمیت دارد.