روز سه‌شنبه قیمت طلا کاهش یافت، در حالی که دلار ثابت ماند و سرمایه‌گذاران از موقعیت‌های بزرگ پیش از انتشار اطلاعات کلیدی حقوق و دستمزد ایالات متحده در اواخر این هفته، اجتناب می‌کنند.

 به گزارش درآمد نیوز  به نقل از سی ان بی سی، اگرچه نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا، این کاهش را محدود کرده است، طلای اسپات ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ساعت ۴:۵۱ به وقت تهران به ۱۸۱۰.۵۶ دلار در هر اونس رسید در حالی که معاملات طلای آمریکا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۸۱۳.۸۰ رسید.

روز دوشنبه کریستوفر والر، رییس کل فدرال رزرو ایالات متحده گفت اگر این بانک مرکزی بتواند میزان حمایت خود از اقتصاد را تا اکتبر کاهش دهد، در آن صورت انتظار می رود اشتغال ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون افزایش یابد. با ادامه کمبود مواد اولیه، فعالیت های تولیدی ایالات متحده در ماه جولای با سرعت کمتری رشد کرد، هرچند نشانه هایی از کاهش در زنجیره تامین وجود دارد.

به دنبال انتشار داده های تولید ایالات متحده و افزایش نگرانی ها از نوع دلتای کرونا، دلار در برابر ین و فرانک سوئیس پایین بود. روز دوشنبه ایالت های فلوریدا و لوئیزیانا در ایالات متحده تقریبا بالاترین تعداد بستری را داشتند و نوع دلتا هنوز در حال گسترش است.

SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق قابل معامله طلا در جهان اعلام کرد که دارایی های آن ۰.۲ درصد کاهش یافته و از ۱۰۳۱.۴۶ تن در روز جمعه به ۱۰۲۹.۷۱ تن رسیده است. نقره ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۵.۳۳ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۶۸۰.۳۲ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۰۵۰.۸۳ دلار رسید.