دلار آمریکا در برابر همتایان خود صعود کرد و قیمت نفت در معاملات آسیا را افزایش داد.

 به گزارش درآمد نیوز  به نقل از سی ان بی سی، در بازار ارز، دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود از سطح قبلی در حدود ۸۹.۹۸۵ صعود کرد و با قیمت نزدیک به ۹۰.۰۱۲ معامله شد. در میان ارزها، ین ژاپن در ۱۰۸.۹۱ تغییر قیمت داد و از مقدار نزدیک به ۱۰۸.۶۰ کاهش یافت.

دلار استرالیا با ۰.۷۷۲۱ دلار معامله شد و نسبت به قبل ۰.۱۳ درصد افت کرد. روز دوشنبه قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش یافت. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۶۴.۱۱ دلار رسید در حالی که نفت جهانی برنت با ۰.۸۳ درصد افزایش به ۶۶.۹۹ دلار رسید.

هفته گذشته، هر دو با نگرانی از ورود بیشتر نفت ایران به بازار، زیان هفتگی را ثبت کردند. گزارش شده است که رییس جمهور ایران گفته است که ایالات متحده آماده است تحریم های مربوط به بخش های نفت، بانک و حمل و نقل کشورش را لغو کند.

تحلیل گران گفتند، تولید نفت ایران در ماه های اخیر، احتمالاً در انتظار لغو تحریم ها، در حال افزایش است. این بازار نگران تاثیر محدودیت های جدید در آسیا نیز هست در حالی که مقامات مربوطه در تلاش هستند تا شیوع جدید ویروس کرونا را مهار کنند.

سرمایه گذاران در مورد بهبود تقاضای سوخت در ایالات متحده و اروپا خوشحال به نظر می رسند با خروج کشورها از تعطیلی ها و محدودیت ها و افراد واکسینه شده بیشتری که برای سفرهای خود در تابستان برنامه ریزی می کنند.