همدان- درآمدنیوز- مدیرعامل صنایع پتروشیمی هگمتانه گفت: این مجتمع نخستین و تنها تولیدکننده پودر پی وی سی با گرید پزشکی استاندارد در خاورمیانه است که ۵۰ درصد این محصول استراتژیک به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

درآمد نیوز -ناصر شمخانی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محصول تولید شده در پتروشیمی هگمتانه نه تنها در ایران بلکه در منطقه خاورمیانه هم منحصر بفرد است و علاوه بر تغذیه صنایع داخلی مشتری خارجی هم دارد.

وی اضافه کرد: این شرکت سالانه بیش از ۴۵ هزار تن انواع پودر و گرانول با گرید پزشکی تولید می کند که محصولی بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی هگمتانه گفت: این ماده در صنایع پایین دستی قابل استفاده است و بیشتر کارخانجات تولیدکننده تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی تاکنون این ماده اولیه را از طریق واردات تامین می‌کردند.

شمخانی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این واحد علاوه بر تغذیه صنایع داخلی و جلوگیری از خروج ارز با صادرات نیمی از محصول تولید شده می‌توانیم برای کشور ارزآوری داشته باشیم.

خط تولید پی وی سی پزشکی در پتروشیمی هگمتانه

به گفته وی اکنون ۲۵۰ نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند و با احداث صنایع پایین دستی که عمدتا مصنوعات پزشکی است ۲ هزار نفر دیگر جذب می‌شوند.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی هگمتانه افزود: برای ساخت این مجتمع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه هزینه شده و امیدواریم این سرمایه‌گذاری در بازه زمانی تعیین شده به اهدافش برسد.

احداث پتروشیمی هگمتانه از سال ۱۳۸۱ در همدان کلید خورد و اما  در میانه راه با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شده که از سال گذشته عزم مسئولان برای راه اندازی آن جدی شد.

پتروشیمی هگمتانه پنجشنبه چهارم دی ماه  به دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.