مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی «خانه آرام» امروز (دوشنبه ۲۱تیرماه) با حضور رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان، فرمانده انتظامی رفسنجان، مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از معاونان و مدیران مجتمع در شهر سرچشمه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش درآمد نیوز: مدیر مرکز مشاوره «خانه آرام» در این مراسم گفت: شرط افزایش بهره‌وری هر انسانی این است که شرایطی آرام داشته باشد و این آرامش باید خلق شود و خلق آن هم از طریق آموزش و مشاوره محقق می‌شود. دکتر عباس رحمتی ادامه داد: در حوزه مشاوره‌ای، پیشگیری سه سطح دارد؛ در سطح اول برای مردم کاری کنیم که مریض نشوند، در سطح دوم اگر کسی مریض شد سعی کنیم مریضی وی پیشرفت زیادی نداشته باشد، و در سطح سوم باید با مداخلات درمانی سعی در بهبود شخص بیمار داشته باشیم. وی با اشاره به این‌که یک مرکز مشاوره باید در هر سه سطح فعالیت داشته باشد، به روند کار مرکز مشاوره «خانه آرام» در سرچشمه پرداخت و گفت: این مرکز در حال حاضر چهار بخش دارد که سه بخش به‌عنوان مرکز مشاوره یک، دو و سه نام‌گذاری شده و هم‌زمان اگر روان‌پزشک و مددکار دعوت شوند در اتاق‌های مشاوره یک و دو مستقر خواهند شد. رحمتی افزود: یک واحد نیز برای پذیرش و امور دفتری است که مراجعه‌کنندگان را در اولین مراجعه ملاقات می‌کند و برای آنها پرونده تشکیل می‌دهد و سپس به مسئول فنی مرکز ارجاع داده می‌شود که در آنجا مصاحبه تشخیصی اولیه صورت می‌گیرد و سپس فرد برای خدمات مشاوره و درمان راهنمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این مرکز اولین مرکز مشاوره شهر سرچشمه می باشد، یادآور شد: امیدوارم با حمایت های مسئولین مجتمع بویژه مهندس احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و مهندس امیری مدیر آموزش مجتمع شاهد توسعه روزافزون این مرکز باشیم و بتواند خدماتی را به کل شهرستان رفسنجان و حتی کل استان ارائه دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم گفت: مراکز مشاوره در حل و فصل آسیب‌های اجتماعی راه‌گشا هستند و ایجاد این گونه مراکز در تمامی نقاط شهرستان در دستور کار بهزیستی است. عباس بلندی، ایجاد مراکز مشاوره را گامی موثر در راستای بهبود زندگی افراد برشمرد. مشاور فرهنگی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و حضرت علی (علیه‌السلام)، گفت: امسال این مناسبت یک تقارن مبارک با هفته عفاف و حجاب دارد و این حجابی که خانواده‌های ما دارند میراث حضرت زهرا(س) است. حجت‌الاسلام کرمی‌نژاد با بیان این‌که از راه تشکیل زندگی مشترک، انسان‌ها به آرامش می‌رسند، خاطرنشان کرد: باید برای ازدواج جوانان دست‌به‌دست هم دهیم و اسباب ازدواج آسان آن‌ها را فراهم کنیم.