مجمع عمومی عادی سالیانه بانک توسعه تعاون با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس مجمع و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه،وزارتخانه های صنعت و معدن،امور اقتصادی ودارایی و جهاد کشاورزی برگزار و پس از قرائت گزارش از سوی حسابرسان ،صورت های مالی بانک مربوط به عملکرد تا پایان اسفند ۱۴۰۱ تصویب شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه گفت: خدمات بانک توسعه تعاون در جهت ارتقای سهم بخش تعاون جای تقدیر دارد.
به گفته مرتضوی، بانک توسعه تعاون سال گذشته ۳۷۰هزار میلیارد ریال تسهیلات به جامعه هدف خود پرداخت کرده است .
وی افزود: متاسفانه به رغم سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ و تلاش های گسترده دولت، سهم تعاون در اقتصاد ناچیز است که نیاز به تلاش بیشتر را ضروری می کند.
وی اعلام کرد: بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ درصد تسهیلات خود را به بخش تعاون اختصاص داده است که این اقدام در راستای عمل به تکالیف اساسنامه ای بوده است.
وی ادامه داد:بانک توسعه تعاون می تواند در راستای کاهش هزینه ها از امکانات و تجهزات ادارات کل تعاون استان ها استفاده کند.
مرتضوی گفت: بانک توسعه تعاون در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ سودده بوده است که نشان از حرکت صحیح بانک در دوره آقای شیخ حسینی دارد.
وزیر تعاون افزود:باید تمهیداتی اندیشیده شود تا بخش عمده ای از عملیات بانک در فضای دیجیتال ارائه شود و با توجه به گزارش مدیرعامل بانک این امکان وجود دارد.
وی افزود:شایسته است به منظور توسعه خدمت رسانی، بخشی از سرمایه های بانک به منابع تبدیل شود.در این راستا می توان بخشی از سرمایه های راکد را به سرمایه مولد تبدیل کرد.
مرتصوی تصریح کرد:افزایش مجدد سرمایه بانک را با همراهی مهندس مسکنی،معاون تعاون پیگیری می کنیم.
وی درپایان بیان کرد:یکی از هنرهای کارکنان بانک ها این است که با مردم مهربان باشند و بتوانند پاسخ مناسبی به مشکلات و دغدغه های آنها بدهند.