همزمان با هفته کتاب و هفته بسیج، جلسه نقد و بررسی کتاب «اسم تو مصطفاست» از سوی اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، با حضور راضیه تجار نویسنده این اثر و نیز علی محمد مؤدب دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور جمعی از کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در سالن اجتماعات ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد.

همزمان با هفته کتاب و هفته بسیج، جلسه نقد و بررسی کتاب «اسم تو مصطفاست» از سوی اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، با حضور راضیه تجار نویسنده این اثر و نیز علی محمد مؤدب دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور جمعی از کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در سالن اجتماعات ستاد مرکزی این سازمان برگزار شد.

به‌گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در این نشست، محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی یکی از علل استقبال از کتاب «اسم تو مصطفاست» را نثر بسیار شیوا و جذاب و قلم روان نویسنده اثر دانست و افزود: علت دیگر اهمیت این کتاب، تقریظ ارزشمندی است که توسط رهبر معظم انقلاب برای این کتاب نوشته و موجب شد تا این کتاب بیشتر و بهتر دیده و استقبال شود. یک علت دیگر هم ویژگی‌های شخصیتی و زندگی شهید صدرزاده است، جوانی پرشور و انقلابی که از یکی از شهرستان‌های اطراف تهران خودش را به شکل جالب و عجیبی به نبرد با داعش می‌رساند. ایشان در بین شهدای ما در مبارزه با داعش در سوریه، از چهره‌های درخشان است که شخصیت بسیار جالب و جذابی داشتند که انسان را واقعاً حیرت‌زده می‌کند.

در این نشست همچنین راضیه تجار نویسنده کتاب «اسم تو مصطفاست» به نحوه و فرایند نوشتن این کتاب پرداخت و گفت: علقه و علاقه من به زندگی‌نامه شهدا دیرینه است و همیشه دوست داشتم درباره زندگی شهدا بنویسم. من بر حسب تصادف با زندگی شهید بزرگوار مصطفی صدرزاده، آشنا شدم و از این بابت بسیار خوشحالم. نوشتن داستان درباره زندگی‌نامه شهید مصطفی صدرزاده را با عشق و علاقه شروع کردم و با جمع‌آوری اطلاعات و پیگیری از خانواده این شهید عزیز ادامه دادم تا بحمدالله این کار به پایان رسید و چاپ شد و بعد از تقریظ مقام معظم رهبری، تاکنون به چاپ پنجاهم رسیده است.
تجار ادامه داد: اگر چه این داستان را با عشق و علاقه نوشتم و روحم را به این نوشته تزریق کردم و در جاهایی گریستم و نوشتم؛ ولی آنچه زمینه توفیق این کتاب بوده، نه من یا هنر داستان‌نویسی من بلکه نحوه زندگی این شهید و خلوص و باورمندی او به آن چه اعتقاد داشته و عمل کرده، به‌علاوه عشق و محبت و سماجت و پیگیری همسر ایشان در زندگی بوده است. در حقیقت همه اینها با هم ممزوج شد و به لطف خدا، این کتاب که روایت زندگی شهید بزرگواری است، نوشته و چاپ شد.
براساس این گزارش، علی محمد مؤدب، نویسنده، شاعر و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نشست نقد و بررسی کتاب «اسم تو مصطفاست» گفت: این شهید بزرگوار، انسانی بوده که به خودش محدود نمی‌شده، بر خلاف نگاه این روزهای ما که خود شخص را در مرکز همه چیز می‌بیند. رابطه شهید صدرزاده با بچه‌های بسیجی محله و منطقه زندگی خودش طوری بوده که گویی با این شهید بزرگوار نسبت و نزدیکی دارند و به‌نحوی گویا اعضای خانواده شهید هستند.
مؤدب افزود: قلم خانم تجار در این کتاب، روان و خوش‌خوان و لطیف است. کتاب از زاویه گفتگوی همسر شهید با شهید بر سر مزار این شهید نوشته شده که موضعی تربیتی است. خواننده داستان زندگی شهید را از خلال این گفتگو می‌شنود ولی در زیر این سطح؛ در جایگاه شهید قرار می‌گیرد. به‌عنوان شنونده وقتی می‌توانی زندگی این دو انسان را ببینی و بشنوی که یکی از آنها شهید شده، می‌توانی خودت را جای او بگذاری و از موضع او به دنیا نگاه کنی. ما هم می‌توانیم صدرزاده باشیم، اگر مثل این شهید در برابر رویدادهای اطرافمان کوتاه نیاییم و خودمان را از مسئولیت‌ها کنار نکشیم. وقتی برای امنیت به صدرزاده نیاز است، کارهای شخصی‌اش را رها می‌کند و می‌رود به جایی که به او نیاز است.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این نشست با پرسش و پاسخ بین کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و مهمانان نشست درباره تأثیرات تربیتی این کتاب و ادبیات ادامه یافت و در انتهای نشست از متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «اسم تو مصطفاست» به شکل نمادین رونمایی شد. در این تقریظ آمده است:

بسمه‌تعالی


صفا، اخلاص، صدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ی عشق‌ها و همه‌ی محبوبها … اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم‌السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.