املاک می‌توانند به دلیل برخی از مسائل توسط نهادهای قانونی توقیف و در مزایده به فروش گذاشته شوند. معمولا املاکی که برای مزایده انتخاب می‌شوند، دارای مسائلی هستند که همان مسائل باعث می‌شوند، قیمت کارشناسی ملک بسیار کمتر از قیمت عرف در جامعه در نظر گرفته شود. اگر بودجه‌ای کمی در اختیار دارید و قصد […]

املاک می‌توانند به دلیل برخی از مسائل توسط نهادهای قانونی توقیف و در مزایده به فروش گذاشته شوند. معمولا املاکی که برای مزایده انتخاب می‌شوند، دارای مسائلی هستند که همان مسائل باعث می‌شوند، قیمت کارشناسی ملک بسیار کمتر از قیمت عرف در جامعه در نظر گرفته شود. اگر بودجه‌ای کمی در اختیار دارید و قصد خرید خانه دارید، شرکت در مزایده املاک می‌تواند یک راه مناسب جهت خرید خانه ارزان باشد. برای شرکت در مزایده تنها کافیست آگهی مزایده املاک را جستجو و طبق شرایط مندرج، در مزایده شرکت کنید.

آگهی مزایده‌ املاک

اطلاعات املاکی که به صورت مزایده‌ای به فروش گذاشته می‌شوند، در قالب آگهی منتشر و به اطلاع عموم رسانده می‌شود. بنابراین تنها راه شرکت در مزایده خانه، جستجوی آگهی‌های مزایده است. هر سازمان و بانکی می‌تواند در سایت رسمی خود، آگهی مزایده املاک مورد نظر خود را منتشر کند، اما دسترسی به تمام سایت‌ها و جستجوی آن‌ها برای یافتن آگهی مزایده، برای کاربر بسیار وقت گیر و تقریباً غیر شدنی است. بهترین راه برای مشاهده آگهی مزایده املاک بانک ملی و سایر سازمان‌ها، وارد لینک شوید و برای دیدن جزئیات در سایت ارتباط گستران هزاره ثبت نام نمایید.

آگهی‌ها در این سایت به طور کامل از مراجع مختلف جمع آوری و به صورت یکپارچه در سایت هزاره به صورت طبقه‌بندی شده منتشر می‌شوند. با وارد شدن به سایت مزایده املاک به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن برخی آیتم‌ها به عنوان کلمه کلیدی و وارد کردن آن‌ها در جستجوی پیشرفته، به طور مستقیم به آگهی مورد نظر دسترسی پیدا کنید. هزاره مهم‌ترین مرجع انتشار آگهی‌های مزایده املاک است، همچنین سایت مناقصات ملی هزاره آگهی‌های مناقصات مهم کشور را نیز به طور کامل پوشش می‌دهد.

نکات مهم جهت شرکت در مزایده ملک

گرچه در آگهی، اطلاعات کاملی در خصوص ملک مورد نظر درج می‌شود اما شما باید اطلاعات خود را نسبت به فرایند مزایده و نوع ملکی که در مزایده به فروش گذاشته می‌شود، تکمیل کنید.

در تصرف بودن ملک

از آنجایی که در املاک مزایده ای، رفع تصرف بر عهده خریدار ملک است، کار برای مزایده‌گران کمی سخت خواهد شد. چرا که بسیاری از متصرفان ملک نسبت به این موضوع بی‌اهمیت هستند و ممکن است برای رفع تصرف مشکلات زیادی را در پیش داشته باشید. بنابراین قبل از شرکت در مزایده از تصرف ملک توسط شخص دیگری، اطمینان حاصل کنید چرا که در بسیاری از موارد رفع تصرف ملک کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود. اگر تصرف کننده، ملک را تخلیه نکند، شما به عنوان برنده مزایده و خریدار ملک، باید با طرح دعوی در مراجع قضایی نسبت به حکم تخلیه و رفع تصرف ملک اقدام کنید که قطعاً این موضوع می‌تواند منجر به صرف هزینه و وقت بسیاری شود. البته می‌توانید نسبت به خسارت وارد شده، نسبت به حقوق خود مجددا طرح دعوی کنید.

مشاع بودن ملک

دقت داشته باشید ملک مورد مزایده، مشاع است یا خیر. منظور از ملک مشاعی، ملک‌های شراکتی هستند. این ملک می‌تواند ورثه‌ای باشد و یا چند شریک با یکدیگر به صورت شراکتی یک ملک را خریداری کرده باشند. در صورتی که شرکا یا ورثه، به تعهدات خود پایبند نباشند، ملک در مزایده به فروش گذاشته می‌شود. اگر شما برنده مزایده شوید با توجه به میزان سهمی که در مزایده به فروش گذاشته شده است، به عنوان مالک شناخته می‌شوید. در برخی از املاک مشاعی امکان افراز و تفکیک وجود دارد و می‌توانید به طور مشخص متراژ و سهم خریداری شده خود را در ملک مشخص کنید، اما در بسیاری از موارد امکان افراز وجود ندارد. بنابراین اگر در مزایده املاک مشاعی برنده شوید، با افراد دیگر شریک خواهید شد.

نوع کاربری ملک

از دیگر نکات مهمی که به هنگام خرید املاک مزایده‌ای باید با آن توجه کنید، میزان متراژ خانه است که باید به طور دقیق در سند مشخص شده باشد. نوع کاربری نیز باید تعیین شده باشد، به طور مثال اگر ملک در حال حاضر تجاری است، اما کاربری مسکونی دارد، باید قیمت‌گذاری بر اساس کاربری آن مشخص شود.

مشخص بودن مزایده گزار

املاک افرادی که بدهکار هستند که این بدهکاری می‌تواند ورشکستگی، پرداخت مهریه و موارد دیگر باشد، توسط قوه قضاییه و دادگستری توقیف و در مزایده به فروش گذاشته می‌شود. بسیاری از بانک‌ها نیز برای پرداخت وام، سند ملک را به عنوان وثیقه قبول می‌کنند تا در صورتی که فرد وام گیرنده اقساط خود را پرداخت نکند، ملک مزایده و بدهی پرداخت شود. املاک ورثه‌ای یا مشماع نیز به دلیل نرسیدن شرکا به تفاهم، در نهایت در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند. بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز املاک مازاد خود را در مزایده به فروش می‌گذارند تا بودجه را صرف مشکلات دیگر کنند. بنابراین می‌توان گفت مزایده املاک توسط سازمان‌ها، ارگان‌ها و بانک‌های مختلفی برگزار می‌شود. در انتشار آگهی، نام برگزار کننده مزایده قید می‌شود تا درک بهتری نسبت به فرایند مزایده داشته باشید.

سخن پایانی

برای خرید خانه با قیمت پایین، در مزایده شرکت کنید. در سایت مزایده هزاره، می‌توانید آگهی‌های بسیاری را در خصوص مزایده خانه، باغ، زمین، ویلا و سایر موارد مشاهده کنید. با در نظر گرفتن بودجه و شرایط مزایده گزار، قیمت پیشنهادی خود را اعلام و منتظر اعلام نتایج بمانید. درصورت برنده شدن، سند به طور کامل به نام شما برگردانده می‌شود و می‌توانید از ملک مورد نظر استفاده کنید.