پایگاه خبری درآمد نیوز -معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های فولادی برای تأمین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خللی در زمینه تولید برق باید نسبت به ایجاد نیروگاه برقی اقدام کنند.

پایگاه خبری درآمد نیوز -معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های فولادی برای تأمین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خللی در زمینه تولید برق باید نسبت به ایجاد نیروگاه برقی اقدام کنند.

محسن رضایی در آئین افتتاح خانه فولاد در خوزستان و ضمن دیدار با مدیران فولادی به اهمیت و نقش خانه فولاد در خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود شرکت‌های فولادی در خوزستان، مسائل و مشکلات بخش فولاد می‌تواند در این خانه بررسی و مرتفع شود.

وی افزود: دست‌یابی بهتر به منافع مشترک شرکت‌های فولادی در استان، توزیع عادلانه مواد اولیه، جلوگیری از شکل‌گیری رقابت‌های ناسالم، بازاریابی و مدیریت بازارهای خارج از کشور و کمتر شدن دخالت دولت هدف از تشکیل خانه فولاد در خوزستان است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: بازارهای خوبی خارج از کشور وجود دارد که به دلیل پراکندگی این بازارها به طور معمول از چشم شرکت‌های ما مغفول می‌ماند.

نیروگاه‌های برقی توسط شرکت‌های فولادی احداث شود

رضایی از رقابت‌های ناسالم به عنوان یکی از عوامل بازدارنده در تأمین منافع ملی و حتی شرکت‌های فولاد یاد کرد و گفت: شرکت‌های فولادی با یک برنامه‌ریزی منسجم به ویژه در زمینه نحوه ورود به بازار و ارائه قیمت، می‌توانند بازارهای خود در خارج از کشور را به گونه‌ای که منافع شرکت‌های فولادی تأمین شود، توسعه و گسترش دهند.

وی تاکید کرد: خانه فولاد می‌تواند با حضور مؤثر خود واسطه‌های غیرتخصصی را کنار بزند و به عنوان یک واسطه تخصصی به منظور تسهیل مسائل و پیشبرد اهداف خود با دولت در ارتباط و هماهنگی باشد و در شرایط خاص همچون تحریم‌ها به دولت مشاوره دهد.

رضایی به اهمیت عضویت شرکت‌های فولادی در کنسرسیوم سنگ آهک اشاره کرد و گفت: نباید خوزستان که جزو نخستین استان‌های فولادی کشور است، امروزه در تأمین مواد اولیه خود با مشکل مواجه شود؛ بنابراین عضویت در این کنسرسیوم را به عنوان یک مسئله مهم، پیگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: شرکت‌های فولادی برای تأمین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خللی در زمینه تولید برق باید نسبت به ایجاد نیروگاه برقی اقدام کنند.

رضایی با تاکید بر ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی بر تشکیل خانه شیلات و خانه امنیت غذایی تاکید کرد.