علی اصغر تقوی معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در حضور رسانه‌های تخصصی حوزه IT از پروژه «مهاجرت بانک کارآفرین» رونمایی کرد و در خصوص برنامه‌های آتی بانک در حوزه بانکداری دیجیتال به بحث و گفت و گو پرداخت.

به گزارش درآمد نیوز علی اصغر تقوی معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در حضور رسانه‌های تخصصی حوزه IT از پروژه «مهاجرت بانک کارآفرین» رونمایی کرد و در خصوص برنامه‌های آتی بانک در حوزه بانکداری دیجیتال به بحث و گفت و گو پرداخت.

به گزارش  روابط عمومی بانک کارآفرین؛ در نشست خبری علی اصغر تقوی معاون فناوری اطلاعات و اصحاب رسانه به صورت رسمی از سامانه جامع نوین بانک کارآفرین رونمایی شد. در این نشست تقوی به مقدمات انجام شده برای تغییر core بانک اشاره و اعلام کرد: از سال گذشته مقدمات تغییر core بانک آغاز شد و در کوتاه ترین زمان این امر محقق شد به گونه‌ای که بانک کارآفرین در اجرای این امر نیز رکورددار پیاده‌سازی سامانه جامع بانکی در شبکه بانکی کشور در کوتاه ترین زمان شد.

تقوی در ادامه نشست خود با اهالی رسانه از دیگر نکات مثبت مهاجرت core بانک را زمان کوتاه طی شده برای تغییر آن، انتقال تمام داده‌های بانکی اعم از سپرده‌های ریالی و ارزی، منابع، اعتبارات و مصارف و حفظ تمام اطلاعات مشتریان بانک از جمله شماره مشتری و رمز نخست کارت بانکی، انجام مهاجرت همه اطلاعات بانک در بازه یک و نیم روزه پایان هفته بدون ایجاد اختلال در فعالیت بانک برشمرد.

های بانک تک پلت فرم دیجیتالی بانک کارآفرین

تقوی تغییر پلتفرم‌های دیجیتالی در این مهاجرت را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در راستای جامعیت پلتفرم‌‌های دیجیتالی تلاش کردیم این امر را برای کاربران تسهیل کنیم. پیش از مهاجرت مشتریان فعالیت‌های بانکی خود در بانک کارآفرین را با دو یا سه پلتفرم انجام می دادند که بعد از مهاجرت تمام فعالیت‌های مربوط به خدمات بانکی کارآفرین در پلت فرم دیجیتال «های‌بانک» تجمیع شده است و سکوی دیجیتالی و کانال‌های متفاوت ما تبدیل به یک کانال یکپارچه شده است.

به گفته وی، در مهاجرت سامانه‌های موازی حذف شده و تلاش کردیم مهاجرت بدون مغایرت صورت گیرد و خوشبختانه حتی در حد ریالی هم مغایرت اتفاق نیفتاد. البته تمام این تغییرات با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان انجام شد. در واقع از عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه سامانه‌ها قطع و فرایند استخراج داده‌ها و مهاجرت به سامانه‌های جدید آغاز شد. عملیات استقرار نهایی و اتصال سامانه‌های جدید به شتاب، ساتنا، پایا، چکاوک، صیاد و سایر سامانه‌های بانک مرکزی تا عصر جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ انجام شد و با برقراری مجدد دسترسی به خدمات بانک، مشتریان بانک کارآفرین توانستند خدمات بانکی را این بار بر بستر سامانه‌های داتین دریافت کنند.

ارائه خدمات به حقیقی ها و حقوقی ها

برنامه های آتی بانک در حوزه بانکداری دیجیتال از دیگر بخش‌هایی بود که تقوی در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد.توسعه خدمات پلتفرم دیجیتالی بانک کارآفرین نقطه تمرکز آینده بانک کارآفرین است و طبق گفته تقوی به زودی اخبار بیشتری از «های‌بانک» منتشر خواهد شد.در حقیقت «های‌بانک» نقطه آغاز اکوسیستم‌دیجیتال کارآفرین خواهد بود. افزون‌بر این، تا پایان فروردین ۱۴۰۳ نیز از دیتاسنتر جدید بانک رونمایی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص نحوه عملکرد نئوبانک کارآفرین و همکاری‌های این بانک با لندتک‌ها و فین‌‌تک‌ها توضیح داد: به دلیل محدودیت‌هایی که در core سابق داشت حتی نمی‌توانستیم خدمات دیجیتالی خود را گسترش دهیم اما حالا رویکرد ما «BaaS» است و به موضوع همکاری با شرکت‌ها و فین‌تک‌ها توجه ویژه داریم.

وی تاکید کرد: اکوسیستم‌دیجیتال را با نگاه ارائه خدمات در بخش بانکداری خرد و بانکداری شرکتی توسعه خواهیم داد. یکی از نقاط تمایز «های‌بانک» ارائه سرویس به شرکت‌های حقوقی است. شرکت‌های حقوقی برای نخستین ‌بار است که می‌توانند روی پلتفرم «های‌بانک» حساب باز کنند و در آن علاوه بر اینکه امکان فعالیت حقوقی به شرکت‌ها داده شده است؛ افراد آن شرکت نیز می‌توانند به صورت حقیقی فعالیت کنند.

B.KARAFARIN عنوان جدید واریز و برداشت بانک

همچنین در پایان تقوی اظهار داشت: همزمان با اجرای پروژه مهاجرت، از این پس پیامک واریز و برداشت بانک کارآفرین باB.KARAFARIN ارسال خواهد شد.