با اشاره به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: قطعنامه ضدایرانی شورای حکام که سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس آن را تهیه کرده بودند تنها در حد یک فضاسازی علیه کشور ما است و جمهوری اسلامی هم باید بدون توجه به این فضاسازی‌ها به فعالیت‌های غنی‌سازی خود ادامه دهد

درآمد نیوز / با اشاره به قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: قطعنامه ضدایرانی شورای حکام که سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس آن را تهیه کرده بودند تنها در حد یک فضاسازی علیه کشور ما است و جمهوری اسلامی هم باید بدون توجه به این فضاسازی‌ها به فعالیت‌های غنی‌سازی خود ادامه دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را تایید می‌کند اما تحت تاثیر دشمنان ایران اقدام به صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی می‌کند.

سازمان‌های بین‌المللی تحت تاثیر و فشار قدرت‌های استکباری و آمریکا

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به نفوذ قدرت‌های استکباری در سازمان‌های بین المللی، گفت: صدور قطعنامه از جمله قطعنامه شورای حقوق بشری از برنامه‌های کشورهای استکباری بوده و آنها دنبال دامن زدن به اغتشاشات یا کوتاه آمدن ایران در مباحث برجامی هستند.

موسی غضنفرآبادی در واکنش به نشست اخیر شورای حقوق بشر و صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: سازمان‌های بین المللی از گذشته در اختیار قدرت‌های استکباری بوده است، شورای حقوق بشر سازمان ملل و قطعنامه های اخیر که با هدف براندازی جمهوری اسلامی دنبال شده از جمله برنامه‌های قدرت‌های استکباری است. رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز گفتند که آژانس علی رغم بازدید، گزارش خلاف واقع ارائه کردند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر ما همه قوانین را رعایت کنیم و به همه شرایط پایبند باشیم کما اینکه بودیم و هستیم، آنها بهانه‌ای برای صدور قطعنامه علیه ایران پیدا می‌کنند. در گذشته هم چنین قطعنامه‌هایی علیه ما صادر کردند که غیرمنصفانه، ظالمانه و جانبدارانه علیه جمهوری اسلامی صادر کردند و واضح و روشن است که قطعنامه‌های صادر شده تحت تاثیر و فشار قدرت‌های استکباری و آمریکا بود.

وی در ادامه اظهار کرد: پیشنهاد دهنده قطعنامه‌ها همیشه کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و آلمان بودند، کشورهایی که خودشان هم شاکی هستند و هم قاضی، شرایط مضحکی را به وجود آورده‌اند. صدور چنین قطعنامه‌هایی دور از انتظار نبود اما مردم هیچ اعتنایی به آنها نمی‌کنند زیرا می‌دانند ظالمانه و تحت فشار قدرت‌های استکباری است.

صدور قطعنامه با هدف دامن زدن به اغتشاشات یا توقف در مذاکرات هسته‌ای

غضنفرآبادی در توضیح تاثیر صدور اینچنین قطعنامه‌هایی بر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات، یادآور شد: آنها توهمی زدند و تبلیغات گسترده‌ای را در فضای مجازی پیرامون دروغ کردند تا جایی که خودشان دروغ خود را باور کردند، بحث براندازی جمهوری اسلامی و روی کار آمدن افراد خبیث توهمی بود تا جریان اغتشاشاگر و منافق را تقویت کنند. در همین راستا هم قطعنامه صادر کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: آنها با صدور قطعنامه دنبال دامن زدن به اغتشاشات بودند یا اینکه در نهایت بتوانند فشار لازم را بیاوردند تا در بحث مذاکرات هسته‌ای، ایران در برابر خواسته‌های آنها سر تعظیم فرود بیاورد یعنی از خواسته اولیه خود کوتاه بیاید. در ایام اخیر هم برخی شعار دادند که تنها راه حل مشکل کشور، گفتگو با آمریکا است اما رهبر معظم انقلاب فرمودند مشکل ما با آمریکای دروغگوحل نخواهد شد. رهبری همچنین فرمودند در جریان قرارداد الجزایر آنها به هیچ کدام از بندهای قرارداد عمل نکردند در مورد برجام هم همینطور است.

آمریکا نمی‌خواهد با  انقلاب، امنیت و مردم ایران کنار بیاید

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها دروغگو و غیرقابل اعتماد هستند لذا با حاکمان ایالات متحده نمی‌توان مذاکره کرد.آنها تصور کردند با صدور قطعنامه فشار می‌آورند و ایران را در گفتگوهای برجامی به عقب وا می‌دارند. اما بدانند که ما به هیچ عنوان حیثیت، شرف و عزت خود را دست آمریکا نمی‌دهیم و برای تک تک ملت ما روشن است که آمریکا دغلکار است نمی‌خواهد با ملت ایران، انقلاب، امنیت، عزت و پیشرفت مردم ایران کنار بیاید و مخالف هستند.

غضنفرآبادی معتقد است: اگر در گوشه وکنار هم کسی می‌گوید که تنها راهکار حل مشکلات کشور مذاکره با آمریکاست، این افراد یا جاهل یا حسود یا منافق یا دشمن مردم و انقلاب و یا مزدور هستند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت، گفت: قانون برای آنها ملاک نیست اما به نظر می‌رسد در برابر اقتدار ایران عاقل‌تر از این باشند که بخواهند پرونده ایران را به شورای امنیت بفرستند. اگر این اتفاق بیفتد خودشان متضرر می‌شوند بنابراین اگر دنبال برپا کردن آشوب باشند، شاید این کار را بکنند اما بعید به نظر می‌رسد که این کار را انجام دهند

  • نویسنده : محمدرضا آذین