شاخص کل بورس در هفته جاری فقط یک روز روند افزایشی را تجربه کرد و در نهایت در آخرین روز از هفته و در پایان معاملات با افت مواجه شد و در محدوده یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد ایستاد.

به گزارش درآمد نیوز، بعد از دو روز تعطیلی در ابتدای هفته، اولین روز از بازار معاملات، با ۰٫۷۵ درصد تغییر و ۸ هزار واحد مثبت روبرو بودیم که شاخص کل بورس را در محدوده یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحدی قرارداد. شاخص کل هم‌وزن نیز در روز دوشنبه ۱۷ خرداد با ۰٫۴۷ درصد رشد و یک هزار واحد مثبت در محدوده  ۳۸۳ هزار واحد قرار گرفت.

همچنین ارزش معاملات در پایان بازار به ۴ هزار میلیارد تومان رسید و محصولات غذایی، خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معاملات ۴۷۹ میلیارد تومان، ۲۹۷ میلیارد تومان و ۲۸۲ میلیارد تومان برترین صنایع بوده‌اند که بیشترین حجم معاملات را داشته‌اند.

سه شنبه ۱۸ خرداد نیز شاخص کل بورس در آغاز معاملات در محدوده یک میلیون و ۱۶۳ هزار واحد قرار گرفت و ۶ هزار واحد مثبت و ۰٫۷۵ درصد رشد را ثبت کرد اما در ادامه با سه هزار واحد مثبت و ۰٫۲۹ درصد رشد در مدار یک میلیون و ۱۶۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۱۵ واحد مثبت در محدوده ۳۸۳ هزار واحد ایستاد. همچنین ارزش معاملات در این روز به پنج هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل از خود افزایش داشت.

در آخرین روز از معاملات بازار سرمایه هفته گذشته نیز شاهد روند کاهشی شاخص بودیم به نحوی که شاخص کل بورس ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، با ۰٫۷۶ درصد افت و ۸ هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۱۵۱ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با ۰٫۸۳ درصد کاهش و ۳ هزار واحد منفی در ارتفاع ۳۸۰ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین ارزش معاملات در این روز به ۶ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سه شنبه روندی افزایشی داشته است.