چین از تصمیم روسیه برای حذف پول ایالات متحده از صندوق ملی ثروت خود و دادن قدرت بیشتر به یوان استقبال کرده است.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه چین اعلام کرده که پکن از تصمیم روسیه برای حذف پول ایالات متحده از صندوق ملی ثروت خود و دادن قدرت بیشتر به یوان استقبال کرده است. هفته گذشته، روسیه دلار آمریکا را به طور کامل از صندوق ملی ثروت خود حذف کرد و سهم آن را از ۳۵ درصد به صفر کاهش داد. در همین حال، میزان یوان چین در این صندوق را به ۳۰.۴ درصد رساند که پس از یورو با میزان ۳۹.۷ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

وانگ ونبن سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که این اقدام روسیه، اعتماد به توسعه اقتصادی چین و آینده همکاری این دو کشور را نشان می دهد. وی تأکید کرد که چین ضمن حمایت از متحدش در امور بین الملل و منطقه ای، به تقویت همکاری خود با روسیه ادامه خواهد داد. چین به پول خود اعتقاد راسخ دارد، با این امید که تا سال ۲۰۵۰ تحت استراتژی گردش دوگانه این کشور، یوآن به ارز انتخابی جهان تبدیل شود. این ابتکار که برای اولین بار در جلسه کمیته سیاستگذاری چین در اواسط ماه می بیان شد، تمرکز توسعه اقتصادی این کشور را به سمت بازار داخلی اش یا گردش داخلی آن تغییر داده و هدف آن این است که چین به استراتژی توسعه بر مبنای صادرات  فعلی اعتماد کند.

چین هم با راه اندازی برنامه آزمایشی یوان دیجیتال و همچنین ایجاد سرمایه گذاری مشترک با سوییفت، شبکه ای که موسسات مالی را قادر به تبادل اطلاعات در معاملات بانکی می کند، تلاش های خود را برای جهانی کردن یوان افزایش داده است.