کتاب «فیل در تاریکی: ماجرای بانکداری دیجیتال» نوشته علی آدوسی در سه بخش توسط انتشارات همیشه منتشر شد.

کتاب «فیل در تاریکی: ماجرای بانکداری دیجیتال» نوشته علی آدوسی در سه بخش توسط انتشارات همیشه منتشر شد.

به گزارش درآمد نیوز، این کتاب روایتی ماجراجویانه در بیان مفهوم و فلسفۀ بانکداری دیجیتال است. روایتی که از بانکداری سنتی آغاز می‌شود، با تغییرات تدریجی بانکداری الکترونیک تداوم می‌یابد و به توفان تحولات بانکداری دیجیتال می‌رسد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که بانک‌ها برای پاسخ‌گویی به نیاز‌های مشتریان فرایند‌هایی را تعریف می‌کنند که شعب در آن محور اصلی ارائۀ خدمات بانکی‌اند.

نسیم تغییرات، با معرفی ابزار‌های بانکداری الکترونیک، شرایط لازم را برای ارائۀ خدمات غیرحضوری و حذف اسکناس از روابط اقتصادی فراهم می‌سازد و اندکی بعد، تحولات دیجیتال توفنده و پر سروصدا ظاهر می‌شود و ناگهان اساس نظام بانکداری سنتی و اصول و مفاهیم حاکم بر آن را به چالش می‌کشد. شرکت‌های فنّاوری مالی با ساختاری چابک و خلاق وارد عرصۀ خدمات مالی می‌شوند و در قالب قوانین بانکداری باز، شیوۀ بازی را تغییر می‌دهند و نقشۀ جدیدی را برای رسیدن به موفقیت طراحی می‌کنند.

در این کتاب نگارنده، با بهره‌گیری از تجارب شخصی و مستندات، دیدگاه‌های مختلف در مورد بانکداری دیجیتال را از منظری جدید مطرح و تصویری کل‌نگر و جامع به خواننده ارائه می‌دهد.