رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه سنتی‌ترین اقتصاد کشور با شرکت‌های دانش بنیان پیوند خورده‌اند، گفت: با گشایش LC زمینه‌ای فراهم شده است که این صنعت نیازهای خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان مرتفع کنند.

به گزارش ایسنا علی وحدت در رویداد تبادل فناوری پلیس هوشمند (ارائه نیازهای فناورانه) که بعد از ظهر امروز به صورت آنلاین در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به مفهوم نوآوری باز، افزود: بر این اساس دیگر زمان آن گذشته است که هر نهاد و سازمانی اقدام به ایجاد دانشگاه، مرکز تحقیقاتی، پذیرش عضو هیات علمی و پژوهشگاه کند، بلکه تمرکز دنیا بر برون سپاری پروژه‌ها است.

وی این رویکرد را موجب تنوع دستاوردها و جلوگیری از لختی سازمان‌ها دانست و اظهار کرد: این مسیر حتمی توسعه نوآوری در دنیا است و در ایران نیز این رویکرد در حال پیگیری است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تلاش برخی از نهادها برای چسبیده بودن به بدنه دولت، خاطر نشان کرد: توسعه حوزه‌های علم و فناوری با تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است و در کشور مشاهده کردیم که در هر حوزه‌ای که به سمت توسعه نوآوری باز رفتیم، به موفقیت دست یافتیم.

وحدت، با اشاره به دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های علم و فناوری، رفع نیازمندی‌های کشور در شیوع کرونا را مرهون دستاوردهای شرکت‎های کوچک و چابک دانست و یادآور شد: توسعه این حوزه به گونه‌ای است که سنتی‌ترین اقتصاد کشور یعنی صنعت نفت امروز با شرکت‌های دانش بنیان پیوند خوردند و توانستیم تا سقف ۲ هزار میلیارد تومان LC باز کنیم که صنعت نفت از شرکت‌های دانش بنیان خریداری کنند.

رییس صندوق نوآوری با تاکید بر اینکه این الگو باید به سایر حوزه‌ها تسری یابد، اظهار کرد: این همکاری‌ها در حوزه ICT و سلامت نیز ایجاد شده است.

وحدت با اشاره به تشکیل بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان، ۱۰ هزار شرکت فناور در پارک‌های علم و فناوری و ۶ هزار شرکت نوآور، یادآور شد: باید به این زیر ساخت‌ها به عنوان ظرفیتی برای توسعه کشور نگریسته شود.

انتهای پیام