یاسوج- درآمد نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه فجر امسال ۱۳ طرح اقتصادی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳۰ میلیارد ریال در این استان افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، سالار حسین پور روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اشتغال این تعداد طرح ۱۰۸ نفر است و واحد هایی همچون کارخانه شن و ماسه، مصنوعات چوبی و سازه های فلزی، عایق و غیره را شامل می شوند.

وی افزود: ۷۰ درصد از این طرح هایی افتتاحی در روستاهای استان هستند که با این روند توسعه مطلوبی در روستاها رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: البته فعال ترین واحد های صنعتی این استان در روستاها هستند .

حسین پور ابراز داشت: در مجموع ۴۹۷ پروژه در دست اجرا در استان با حجم سرمایه گذاری ( بر اساس جواز تاسیس) ۲۷ هزار میلیارد ریال وجود دارد.

وی ادامه داد: چنانچه این طرح ها به بهره برداری برسند حجم اشتغال آن ها ۱۴ هزار نفر خواهد بود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۶۵ درصد از واحد های صنعتی استان فعال است که در مجموع ۱۶۸ واحد غیرفعال و ۳۱۹ مورد فعال هستند.

حسین پور تاکید کرد: اشتغال حوزه صنعت کهگیلویه و بویراحمدهفت هزار و ۷۸۰نفر بیمه شده است.

وی بیان کرد: طی یک سال اخیر ۱۷ واحد غیر فعال در این استان با حجم سرمایه گذاری ۲۲۲ میلیارد تومان و اشتغال ۳۱۰ نفر به چرخه تولید برگشته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۸ واحد تولیدی غیرفعال در استان وجود دارد که ۹۰ مورد از آن ها قابلیت احیا دارند و ۶۳ مورد از آن ها در اولویت احیا هستند.

حسین پور بیان کرد: امسال ۳۳ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری ۶۳۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۱۲ نفر صادر شده است.