سمنان- درآمد نیوز- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۹ به ۲۴۱ واحد صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از ایرنا، علی تشنه دل روز سه شنبه در دویست و پنجاه و نهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در استانداری افزود: ۴۳۰ واحد به بانکهای عامل استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید معرفی شدند.
وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، ۳۹ واحد به ارزش حدود چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۲۰۲ واحد به ارزش ۲۹۹ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹ که از شهریور سال جاری آغاز شد، ۴۳۰ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدند که از این تعداد۱۸۹ پرونده جهت عقد قرارداد در بانکهای عامل در دست بررسی است.
وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان سمنان تا این جلسه یکهزار و ۱۵۵ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شد که در جهت رفع موانع موجود ، حدود ۲ هزار و ۴۹۰ مصوبه به تصویب اعضا رسی و از این تعداد ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و بقیه در دست اقدام است.
رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به ۵۹ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی سه واحد تولیدی استان بررسی شد.
استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.