بانک سوئیسی یو بی اس برخلاف انتظار‌های تحلیل‌گران، ۲۴ درصد کاهش سود را ثبت کرد.

بانک سوئیسی یو بی اس برخلاف انتظار‌های تحلیل‌گران، ۲۴ درصد کاهش سود را ثبت کرد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از سی ان بی سی، روز سه‌شنبه یو بی اس، درآمد خالص ۱.۷ میلیارد دلاری را برای سه ماهه سوم سال جاری گزارش کرد که کمی بیش از انتظار‌های تحلیل‌گران است و به محیط چالش‌برانگیز این بانک سوئیسی اشاره کرد. بر اساس داده‌های ری اینفیتیو، تحلیل گران انتظار سود خالص ۱.۶۴ میلیارد دلاری را داشتند.

یک سال پیش، یو بی اس درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلاری را گزارش کرد. این بانک سوئیسی در سه ماهه آخر، زمانی که سود خالص ۲.۱۰۸ میلیارد دلاری را ثبت کرد، برخلاف پیش بینی‌ها پیش رفته بود. این بانک اعلام کرد که سه ماهه دوم به دلیل تورم بالا، جنگ در اوکراین و سیاست‌های سخت گیرانه کرونا در آسیا، یکی از چالش برانگیزترین دوره‌ها برای سرمایه گذاران طی ۱۰ سال گذشته بوده است.

روز سه شنبه یو بی اس گفت که این عوامل در سه ماهه سوم، در ذهن سرمایه گذاران، همچنان باقی مانده است. محیط کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی بسیار پیچیده شده است. رالف همرز، مدیرعامل یو بی اس، در بیانیه‌ای گفت: مشتریان، کماکان نگران تورم بالای مداوم، افزایش قیمت انرژی، جنگ در اوکراین و اثرات به جای مانده از همه‌گیری هستند.

 سایر نکات برجسته برای سه ماهه عبارتند از:

درآمد به ۸.۳ میلیارد دلار رسید که نسبت به ۹.۱ میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافته است.
هزینه‌های عملیاتی از ۶.۲ میلیارد دلار در سال گذشته به ۵.۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.
نسبت CET 1، معیار پرداخت بدهی بانک، به ۱۴.۴ درصد در برابر ۱۴.۹ درصد در سال گذشته رسید.

در بخش سرمایه گذاری آن، کاهش ۱۹ درصدی درآمد با عملکرد پایین‌تر در سهام‌های نقدی و درآمد‌های تامین مالی که با درآمد‌های ارزی جبران می‌شود، مشاهده می‌شود. بخش مدیریت ثروت جهانی نیز درآمد‌های کمتری را گزارش کرده که نسبت به سال قبل، ۴ درصد کاهش یافته است. سهام یو بی اس در سال جاری تاکنون حدود ۸ درصد کاهش یافته است.