رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هر زمان که بازار نیاز به تغییر یا اصلاح داشته باشد، این تغییر قطعا اعمال خواهد شد.

به گزارش درآمد نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی ضمن تشریح آخرین تصمیمات شورای عالی بورس، افزود: یکی از تصمیمات در خصوص دامنه نوسان بود؛ بدین صورت که دامنه بالای سهام به مثبت ۶ افزایش یافت و دامنه پایین، منفی ۲ تعیین شد.

وی گفت: تغییرات اعمال شده در بازار پایه، در تابلو زرد (شرکت‌هایی که مجموع روز‌های تأخیر آن‌ها در ارائه اطلاعات بیش از ۱۰۰ روز و تعداد دفعات ارائه نکردن صورت‌های مالی آن‌ها بیش از ۲ مرتبه نباشد، در تابلوی زرد درج می‌شوند) بود که از مثبت و منفی ۳ به مثبت ۳ و منفی ۲ تغییر کرد. همچنین درباره صندوق‌ها که این رقم منفی و مثبت ۱۰ بود، به مثبت ۱۰ و منفی ۴ تنظیم شد؛ فعالیت مابقی بازار‌ها نیز بر اساس روال قبلی ادامه خواهند داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تصمیمات دیگری هم اتخاذ شد که یکی از آنها، تغییرات مربوط به حجم مبنا بود که اختیار آن به سازمان بورس داده شد؛ بدین ترتیب ناشران ملزم به انتشار اوراق اختیار فروش تبعی می‌شوند و اعتباری هم که مردم می‌توانند سهام بخرند به ۶۰ درصد افزایش یافت.

وی گفت: این تصمیمات با توجه به شرایط موجود اتخاذ شده و بازار به‌طور مرتب و لحظه‌ای رصد می‌شود، بنابراین هر جا که نیاز به اعمال تغییر باشد، بی‌شک تغییرات انجام می‌شود، البته باید گفت هدف از تغییرات اخیر در دامنه نوسان، افزایش نقدشوندگی نبوده و ابزار‌های دیگری برای این کار در نظر گرفته می‌شود.

  • منبع خبر : بازار سرمایه