بیرجند – درآمدنیوز – استاندار خراسان جنوبی از قول مساعد رییس صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار پروژه راه‌آهن استان خبر داد و گفت: پرونده انتقال آب به استان هم روی میز صندوق توسعه ملی قرار گرفت.

به گزارش درآمد نیوز از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار با مرتضی شهیدزاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی ایران، موضوع تامین اعتبار احداث راه‌آهن استان را به عنوان اصلی‌ترین راهکار برای شتاب‌بخشی به روند اجرای کار عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌آهن خراسان ‌جنوبی در توسعه شرق کشور اظهار داشت: این راه‌آهن می‌تواند به عنوان یک شاهراه اساسی، تاثیر بسزایی در مبادلات کالا، بار و مسافر داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نقش این راه‌آهن در اتصال بندر چابهار به کشورهای همسایه شمالی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اهمیت این پروژه برای مناطق مختلف کشور، به نقش راه‌آهن در کاهش هزینه‌های تولید در خراسان جنوبی  اشاره کرد و گفت: با توجه به بعد مسافت تا مراکز تامین مواد اولیه و بازار فروش برای برخی واحدهای تولیدی فعال استان، راه‌اندازی این راه‌آهن می‌تواند کمک شایان توجهی به جهش تولید در خراسان جنوبی باشد.

ملانوری با اشاره به روند اجرای کار و ارائه گزارشی درخصوص پیشرفت فیزیکی پروژه، تامین اعتبار را مهمترین نیاز آن برشمرد.

در این  نشست که با حضور تعدادی از پیمانکاران پروژه راه‌آهن برگزار شد، رییس صندوق توسعه ملی برای هرگونه همکاری قول مساعد داد و مقرر شد با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و بانک‌های عامل به زودی مشکل تامین اعتبار پروژه مرتفع شود.

پرونده انتقال آب به خراسان جنوبی روی میز صندوق توسعه ملی قرار گرفت

استاندار خراسان جنوبی همچنین با حضور در محل صندوق توسعه ملی، شتاب‌بخشی به روند اجرای کار در طرح انتقال آب را خواستار شد.

ملانوری به اهمیت تامین آب برای احداث واحدهای صنعتی و نیز توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیر خشکسالی در کیفیت آب منطقه، تامین آب شرب سالم یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در خراسان جنوبی است.

وی یادآور شد: اجرای پروژه انتقال آب به استان‌های شرقی باید تسریع شود.

در این نشست که با حضور رییس صندوق توسعه ملی و مجریان اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های کرمان، یزد و خراسان جنوبی برگزار شد، موضوع انتقال آب به استان‌های شرقی به ویژه خراسان جنوبی، بحث و بررسی شد و درخصوص راهکارهای شتاب بخشی به روند اجرای کار رایزنی‌های لازم صورت گرفت.

همچنین استاندار خراسان جنوبی با تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تهران دیدار کرد.

ملانوری در این دیدارها بر موضوع سرمایه‌گذاری در بخش‌های معدن، صنعت و فرآوری محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد.

پیشنهادات استاندار در زمینه نحوه حضور در استان و انواع سرمایه‌گذاری مورد قبول سرمایه‌گذاران واقع شد.

در این دیدارها مقرر شد موارد توافق شده به زودی در قالب نشست‌های مشترک و تخصصی بحث و بررسی شود تا به زودی شاهد تحقق آنها و سرمایه‌گذاری در استان باشیم.