اسلام‌آباد – درآمدنیوز – سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش از گشایش دومین گذرگاه رسمی مشترک با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: گشایش مرز ریمدان-گبد گامی بلند در جهت تقویت ارتباطات مردمی میان دو کشور همسایه است.

«زاهد حفیظ چودری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: پروژه افتتاح گذرگاه جدید مرزی بخشی از همکاری‌های برنامه ریزی شده ما با کشور همسایه ایران است که شاهد اجرای آن هستیم.

وی افزود: گشایش رسمی گذرگاه ریمدان-گبد امروز کلید می‌خورد و این اقدام موجب افزایش مراودات تجاری میان ایران و پاکستان و تسهیل در رفت و آمد شهروندان دو کشور خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: تقویت ارتباطات مردمی هدف اصلی از بازگشایی گذرگاه جدید مرزی است که بیانگر نیاز روز و عمل به مطالبه مشترک دو ملت ایران و پاکستان می‌باشد.

براساس این گزارش، مراسم افتتاح مرز رسمی ریمدان-گبد امروز با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و همچنین مسوولان ایرانی و پاکستانی در شهرستان دشتیاری برگزار می‌شود.

مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شد و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود تا اینکه در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) است؛ لذا توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

این مرز به عنوان یکی از مبادی رسمی جهت افزایش مبادلات بازرگانی با کشور پاکستان و اتصال آن به بندر مهم اقتصادی پاکستان یعنی کراچی نقش مهمی دارد و زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا فراهم خواهد کرد.