رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: طرح نذر آب ۴ امسال هم با هدف محرومیت زدایی و آبرسانی به استان های درگیر خشکسالی برگزار می‌شود.

 درآمد نیوز – محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای برنامه نذر آب ۴ در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: امسال نیز همچون سه دوره گذشته طرح نذر آب با هدف آبرسانی به مناطق درگیر خشکسالی و محرومیت زدایی از استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح امسال برخلاف سالهای گذشته که در ماه‌های مرداد و شهریور اجرا می‌شد، به دلیل گرمای هوا و وجود خشکسالی بیشتر در کشور زودتر و در تیرماه اجرا خواهد شد.

نصیری در خصوص استان‌های هدف در اجرای این طرح عنوان کرد: ۴ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان استان‌های هدف در اجرای این طرح هستند که با مشارکت جمعیت‌های هلال احمر استان‌های دیگر اقدام به اجرای نذر آب در شهرها و روستاهای محروم این ۴ استان خواهیم کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر عنوان کرد: هدف اصلی طرح نذر آب در سال جاری دسترسی هموطنان در نقاط محروم به آب سالم آشامیدنی است، در کنار هدف آبرسانی نیز خدمات درمانی و آموزشی ارائه خواهد شد.

نصیری در خصوص طرح نذر آب ۳ در سال گذشته ابراز داشت: سال گذشته مجموعاً ۱۱ میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای اجرای این طرح جمع آوری شد و امسال نیز همچون سنوات پیشین، این طرح بر پایه کمک‌های مردمی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: البته با عنایت بر تنش مالی کشور و شرایط خشکسالی تلاش خواهیم کرد تا امسال این طرح به صورت گسترده‌تر، پرقدرت‌تر و با مشارکت بیشتر اجرا شود.