به گزارش درآمد نیوز  به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در این دیدار به تبیین و تشریح تاریخچه فعالیت و ماموریت بانک در روستاها برای ارائه انواع خدمات بانکی به ساکنین مناطق محروم و کمتر برخوردار پرداخت. در ادامه این دیدار عابدین خرم ارائه خدمات بانکی به مردم روستاها را […]

به گزارش درآمد نیوز  به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در این دیدار به تبیین و تشریح تاریخچه فعالیت و ماموریت بانک در روستاها برای ارائه انواع خدمات بانکی به ساکنین مناطق محروم و کمتر برخوردار پرداخت.
در ادامه این دیدار عابدین خرم ارائه خدمات بانکی به مردم روستاها را امری ضروری و خدمات پست بانک را بسیار ارزنده اعلام کرد و گفت: رشد و توسعه مناطق کم برخوردار روستایی در حوزه های مختلف صنعت، دامداری و کشاورزی از اهداف مهم دولت سیزدهم است و حضور پست بانک ایران در روستاها زمینه تسهیل و تسریع رونق کسب و کار را فراهم می کند و استانداری از هر همه نظر آماده هرگونه همکاری با مدیریت شعب پست بانک استان است.
وی یا تاکید بر اینکه توسعه روستایی به تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس روستاییان منجر می شود، افزود: هر چقدر بتوانیم دغدغه روستاییان را کم کنیم تا به خدمات بانکی راحت تر دسترسی داشته باشند، به توسعه بیشتر اقتصاد روستا کمک کرده‌ایم.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بخش عمده فعالیت های پست بانک در روستاها عرصه می‌شود از منظر محرومیت زدایی و کمک به تعمیق توسعه روستایی بسیار ارزشمند بوده و این خدمات باید اطلاع رسانی شود. خرم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، اما همه تلاش ما این است که با فراهم کردن بستر مهاجرت معکوس، جمعیت ساکن در روستاها را افزایش دهیم، گفت: امیدوارم اقدامات پست بانک در روستاهای استان الگوی خوبی در مسیر مهاجرت معکوس و توسعه روستایی باشد.
در ادامه این سفر، مدیرعامل پست بانک ایران و هیات همراه از شرکت پارلار آسیا که از محل بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال از شعبه مرکزی تبریز و شرکت تولیدی کفش سهند ایمن پا که ۵۰ میلیارد ریال در قالب سرمایه ثابت از محل قانون اشتغال پایدار روستایی از شعبه شریعتی تبریز تسهیلات دریافت کرده اند، بازدید کرد.
بر اساس این گزارش، شیری و همراهان در این سفر، در نهمین رویداد ایده‌پردازی جمعی «به وقت شما» که با هدف بهره برداری از خلاقیت و نوآوری مسئولین باجه‌های بانکی روستایی در استان برگزار شد، شرکت کرد.
دریافت ۱۶۰ ایده در خصوص توسعه خدمات و محصولات پست بانک و شنیدن بی‌واسطه ۱۰ ایده برتر از زبان باجه‌داران این استان، محصول این رویداد بود. ایده‌هایی از «ارائه خدمات در منزل به معلولان و سالمندان روستایی» گرفته تا «تاسیس اتاق فکرهای استانی» که پس از بررسی اولیه وارد فاز ارزیابی و امکان‌سنجی در کارگروه‌های تخصصی نظام پیشنهادهای بانک شد.