این یک موفقیت بزرگ به لحاظ قانونی برای کشور است و یک موفقیت خوب برای کارگران و بازنشستگان در راستای استیفای حقوقشان تلقی می‌شود.

کارشناس بازار کار و کارگری از افزایش حق مسکن کارگری به ۶۵۰ هزار تومان خبر داد و گفت: این یک موفقیت بزرگ به لحاظ قانونی برای کشور است و یک موفقیت خوب برای کارگران و بازنشستگان در راستای استیفای حقوقشان تلقی می‌شود.

به گزارش درآمد نیوز، حمید حاج‌اسماعیلی؛ کارشناس حوزه کار و کارگری اظهار کرد: بالاخره بعد از ۴ماه تلاش شبانه روزی کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص حق مسکن کارگران و همچنین افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که مصوبه شورای عالی کارگر و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی بود، این مصوبه با نظر مساعد مجلس و هیات تطبیق مقررات دولت و ابلاغ آن از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی کاملا قانونی تلقی شد.

وی با بیان اینکه مداخله دولت در تغییر مصوبه سازمان تامین اجتماعی و تغییر مصوبه شورای عالی کار در خصوص حق مسکن کارگران باطل شد، تصریح کرد: این یک موفقیت بزرگ به لحاظ قانونی برای کشور است و یک موفقیت خوب برای پیگیری و انسجام کارگران و بازنشستگان برای استیفای حقوقشان در کشور تلقی می‌شود.

به گفته حاج‌اسماعیلی، این اصلاح انجام شده می‌تواند یک شرایط منطقی را برای پیگیری مطالبات در کشور پی‌ریزی کند که براین اساس نمایندگان کارگران و بازنشستگان می‌توانند با تلاش در پیگیری مطالباتشان از مراجع قانونی؛ حق و حقوق کارگان و بازنشستگان را استیفا کنند.

این کارشناس حوزه کار و کارگری گفت: آنچه دولت انجام داد کاملا مغایر با قانون بود و برهمین اساس در حال حاضر باید حق مسکن کارگران را با همان مبلغ ۶۵۰هزار تومان که شورای عالی کار تصویب کرده بود اصلاح و مصوب کند.

وی افزود: درخصوص افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نیز دولت دو راه بیشتر پیش رو ندارد؛ یا باید آن مصوبه را کامل تایید کند یا مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی را در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی عودت بدهد که در هر حالت نشان می‌دهد دخالت دولت در مصوبات شورای عالی کار و تامین اجتماعی غیرقانونی است و برهمین اساس اصلاحاتی صورت گرفت.

  • منبع خبر : ایبنا