درآمد نیوز -شهردار منطقه ۱۷ بابیان اینکه قبل از سال ۹۹ تنها ۵ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۷ احداث شده بود، که در سال ۹۹ مدیریت شهر توانست ۸ کیلومتر دیگر به این مسیر اضافه کند وپیشرفت ۱۵۰ درصدی در توسعه مسیر دوچرخه سواری در مدت یک سال در منطقه ۱۷ رخ داده است.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۷، داوود لطفی شهردار منطقه ۱۷ با بیان اینکه قبل از از سال ۹۹ طول مسیرهای ویژه دوچرخه در منطقه ۱۷ حدود ۵ کیلومتر بود، بنابراین با نگاه جدید و با توجه به تبیین اهداف شهردار تهران در رشدی نزدیک به ۱۵۰ درصد ، این منطقه توانست ظرف مدت یک سال حدود ۸ کیلومتر دیگر به شبکه دوچرخه سواری افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر مسافت مسیر دوچرخه سواری در این محدود از پایتخت ۱۳ کیلومتر و ۶۰۰متر است که با احداث ۸ کیلومتر در سال ۹۹ چشم انداز تعریف شده مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۷ محقق شده است.
لطفی به اجرای مسیر دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد؛ گفت: باتوجه به اینکه شهردار تهران توجه ویژه ای به موضوع ترویج دوچرخه سواری و توسعه زیرساخت های لازم دارند، از همین رو مدیریت شهری این منطقه نیز در سال ۱۴۰۰ در نظر دارد که حداقل ۵ کیلومتر دیگر به طول مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۷ اضافه کند.
شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: علاوه بر توسعه مسیر های ویژه دوچرخه طبق نقشه راه توسعه شبکه دوچرخه سواری ، در سال آینده قرار است مسیر دوچرخه سواری به دو شکل تفریحی و حرفه ای در ۲۸۰۰ متر ، طولِ باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) احداث شود؛ که این امر برای نخستین بار در کلانشهر تهران محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: طراحی و پیش بینی احداث نخستین پیست دوچرخه سواری آموزشی – تفریحی حرفه ای ، با قابلیت برگزاری مسابقات ملی و کشوری در منطقه انجام شد که نوید بخش روزهای خوبی برای دوچرخه سواران و طرفداران محیط زیست خواهد بود؛ این پیست چند منظوره با در نظر داشتن امکانات استفاده بصورت Pomp track , Free style , B.M.X خواهد بود.
لطفی ادامه داد: در حال حاضر یک کانکس توزیع دوچرخه در منطقه با کلیه تجهیزات و ملزومات دوچرخه در پارک آموزش ترافیک منطقه محله وجود دارد که در نظر داریم همزمان با بهره برداری از مسیر باغ راه سلامت ۲ دستگاه کانکس دوچرخه نیز در مجاورت این مسیر مستقر شود.
شهردار منطقه ۱۷ یادآور شد: منطقه ۱۷ باتوجه به بافت سنتی شبکه معابر و وجود گوچه های باریک و خیابان های کم عرض ، استفاده از دوچرخه بهترین گزینه برای جابه جایی و تردد آسوده جهت کل اعضای خانواده به حساب می آید که ما به عنوان متولی امر مسئولیم ، برای بستر سازی و تامین ایمنی دوچرخه سواران ، از جان مایه گذاشته و برای احیای این مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
او به مسیر های احداث دوچرخه در منطقه ۱۷ پرداخت، گفت: مسیرهای احداثی ویژه دوچرخه شامل خیابان خوش سیما، خیابان شهیدان متین، خیابان هلال احمر، خیابان صدیق، بوستان زمزم و باغ راه سلامت است.