کردان منطقه‌ای سرسبز با آب و هوای پاک است که به ویژه در روزهایی که میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مجاور بالا است، می‎تواند مقصدی مناسب برای گریز از دود و آلودگی باشد. اجاره ویلا در کردان برای تعطیلات کوتاه مدت یا آخر هفته‌، یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد ساکن در شهرهای نزدیک یعنی ساکنین تهران و کرج برای آن اقدام می‌کنند.

کردان منطقه‌ای سرسبز با آب و هوای پاک است که به ویژه در روزهایی که میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مجاور بالا است، می‎تواند مقصدی مناسب برای گریز از دود و آلودگی باشد. اجاره ویلا در کردان برای تعطیلات کوتاه مدت یا آخر هفته‌، یکی از کارهایی است که بسیاری از افراد ساکن در شهرهای نزدیک یعنی ساکنین تهران و کرج برای آن اقدام می‌کنند. 

مسافران کردان می‌توانند برای اجاره ویلا در این منطقه از روش‌های مختلفی استفاده کنند، یا مستقیم به منطقه کردان رفته و از املاکی‌های کردان برای اجاره ویلا کمک بگیرند و یا به صورت آنلاین ویلا اجاره کنند. هر دو روش مزایا و معایبی دارد.اجاره آنلاین برای بسیاری هنوز روشی ناشناخته است که سبب نگرانی‌هایی برای این افراد می‌شود. هم‌چنین اگر قصد دارید از طریق املاکی‌ها ویلا اجاره کنید باید بدانید که املاکی‌های کردان چه واقعیت‌هایی را به شما نمی‌گویند. 

املاکی‌های کردان قیمت واقعی را به شما نمی‌گویند

در بسیاری از موارد که قصد اجاره ویلا را دارید، برخی از املاکی‌ها رقمی را برای اجاره به شما می‌گویند که کمتر از مقدار واقعی است. ادعای املاکی‌ها این است که پس از گفتگوهای اولیه با مالک، برای شما از او تخفیف می‌گیرند اما زمانی که شما پای قرارداد اجاره می‌روید، متوجه می‌شوید که مالک قصد تخفیف دادن ندارد و در نتیجه شما باید رقم بیشتری نسبت به آنچه تصور می‌کردید، بپردازید.

درحالیکه که اگر به صورت آنلاین ملک اجاره نمایید، اجاره بهای قطعی را در وب سایت‌های اجاره ملک نظیر جاجیگا، جاباما یا هومسا مشاهده می‌کنید و به این ترتیب می‌توانید با دقت و قیمت قطعی برای اجاره ویلا اقدام نمایید. 

املاکی‌های کردان اطلاعات دقیقی از ویلاها به شما نمی‌دهند

گاهی اوقات املاکی‌ها اطلاعات کاملی از ملک ندارند یا این که نمی‌خواهند به صورت دقیق به شما اطلاعات بدهند. به عنوان مثال ممکن است به شما بگویند که ویلای مورد نظرتان دارای استخر مناسب برای شنا در زمستان است اما نگویند که ویلا استخر آب گرم دارد ولی این استخر سرپوشیده نیست. این کار باعث می‌شود که شما ویلایی را اجاره کنید که استخر آن در فضای باز و به صورت روباز باشد و این نوع استخر مورد پسند شما نباشد. 

این در حالی است که اگر قصد اجاره به صورت آنلاین از سایت‌های معتبر را داشته باشید، اطلاعات را به صورت دقیق و کامل در آنها مشاهده می‌کنید. به عنوان مثال در مورد استخر در بخش امکانات ویلا، توضیح داده شده است که استخر آب گرم، آب سرد، سرپوشیده یا روباز است و بدین ترتیب شما می‌توانید انتخاب دقیق و مناسبی داشته باشید. 

املاکی‌های کردان در مورد نداشته‌های ویلاها توضیح نمی‌دهند

ممکن است شما در جستجوی برخی از امکانات در ویلا باشید که به نظر می‌آید همه ویلاها آن را دارند. به عنوان مثال ممکن است شما حتما بخواهید که ویلا دارای سرویس بهداشتی ایرانی باشد که این به صورت طبیعی در اکثر ویلاها و خانه‌های ایرانی وجود دارد. اما برخی از ویلاهای کردان فاقد سرویس بهداشتی ایرانی هستند. 

زمانی که شما از املاکی در مورد امکانات ویلا سوال می‌کنید، در مورد این موضوع و نداشتن سرویس بهداشتی ایرانی توضیحی به شما نمی‌دهد و شما پس از اجاره ویلا متوجه نبود این نوع سرویس بهداشتی در آن می‌شوید. در صورتی که اگر قصد اجاره ویلا را به صورت آنلاین داشته باشید و به وب سایت‌های شب، اتاقک و یا جاباما سر بزنید، می‌توانید تمام امکانات ویلا اعم از داشته‌ها و نداشته‌های آن را با دقت مطالعه نمایید تا پس از اجاره ویلا دچار مشکلی در این زمینه‌ها نشوید.

املاکی‌های کردان شرایط خاص ویلا را برای شما توضیح نمی‌دهند

ممکن است شما دارای فرزند خردسالی باشید که نیاز به مراقبت ویژه‌ای داشته باشد. در این صورت هنگام اجاره ویلا در کردان باید شرایط خاص آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ویلا باید تعداد پله‌های کمی داشته باشد و یا اصلا پله نداشته باشد، استخر آن دارای حفاظ باشد و امنیت آن برای رفاه خانواده و به ویژه مادران به گونه‌ای باشد که هنگام اقامت در ویلا نگرانی از نظر امنیت کودکشان نداشته باشند.   

هنگام اجاره آنلاین ویلا ممکن است این شرایط خاص و ویژه در بخش امکانات لحاظ نشده باشد اما شما به خوبی با مشاهده عکس‌های ویلا می‌توانید تمامی زوایای آن را بررسی کنید و سپس ویلا را اجاره نمایید. در صورتی که اگر قصد داشته باشید ویلا را پیش از دیدن و به صورت تلفنی از املاکی‌های کردان رزرو نمایید، به هیچ وجه تا هنگام رسیدن به ویلا، چنین اطلاعاتی را نخواهید داشت.

املاکی‌های کردان از قوانین و مقررات صاحبان ملک اطلاعات دقیقی نمی‌دهند

هنگامی که شما قصد اجاره ویلا در کردان را دارید، باید اطلاعات دقیقی نسبت به مقررات صاحب ویلا داشته باشید تا پس از اجاره و هنگام اقامت در ویلا، دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال قوانین عدم استعمال دخانیات در داخل ساختمان، ساعت تحویل و تخلیه ویلا، قوانین اجاره ملک به افراد مجرد و یا قوانین اجازه یا عدم اجازه برپایی مراسم و دورهمی‌ها از این دسته هستند.

در واقع ممکن است املاکی‌های کردان برای این که موفق به اجاره ویلا شده و به اصطلاح عامیانه معامله را جوش بدهند، این موارد را به شما ذکر نکنند و در نتیجه شما پس از این که یک ویلا را برای اجاره پسندیدید، از قوانین و مقررات آن مطلع شوید و نتوانید با مالک ویلا وارد معامله شوید. در صورتی که در سایت‌های اجاره ویلا نظیر اقامت ۲۴ و جاباما قوانین اجاره هر ملک، توسط مالک توضیح داده شده است و شما هنگام اجاره آن ویلا، با اطلاع کامل و کافی از قوانین، ملک را اجاره می‌کنید و به این ترتیب، هنگام اجاره و اقامت، برایتان مشکلی پیش نخواهد آمد.

زمانی که شما قصد اجاره ملک به صورت سنتی و از طریق املاکی‌ها را دارید، برخی از اطلاعات نظیر ظرفیت ویلا، پذیرش تعداد مسافران در هر ویلا و یا نفرات اضافه به شما ارائه نمی‎شود. به عنوان مثال یک ویلا ظرفیت پذیرش ۴ نفر را داشته و تنها دو تختخواب دو نفره در آن موجود است اما املاکی‌ها در مورد این ظرفیت اطلاعات دقیقی به شما نمی‌دهند.

این در صورتی است که ویلای مورد نظر دارای سرویس کف خواب یا مبلمان تختخواب شو نیست و در صورت پذیرش افراد بیش از چهار نفر، علاوه بر این که شما از قانون صاحب ویلا در پذیرش تعداد افراد مشخص تخطی کرده‌اید، بلکه خودتان هم با اقامت در چنین ویلایی دچار مشکل شده و جای کافی برای اقامت و خوابیدن نخواهید داشت. این امر در اجاره آنلاین ویلا با توضیحات کامل صاحب ملک مشخص است.

املاکی‌های کردان در مورد هزینه افراد بیشتر به شما اطلاعات نمی‌دهند

بسیاری از ویلاها دارای ظرفیت پذیرش افراد اضافه هستند. این بدان معنی است که در اجاره ویلا ظرفیت به عنوان مثال چهار نفر قید شده است اما برای چند نفر دیگر امکان خوابیدن وجود دارد که صاحب ویلا در وب سایت آن را مشخص کرده است و اجاره ویلا به صورت آنلاین را کار ساده‌تری می‌کند.

اما پذیرش افراد اضافه منوط به پرداخت هزینه بیشتر برای هر فرد است، امری که املاکی‌ها آن را به شما نمی‌گویند و بنابراین زمانی که شما قصد پرداخت اجاره بها را دارید، یا باید هزینه بیشتری نسبت به توافق اولیه بپردازید و یا قرارداد را بر هم زده و از اجاره آن ویلا صرفنظر نمایید.

سایر مواردی که املاکی‌ها به شما نمی‌گویند

برخی از اطلاعات دیگری که ممکن است املاکی‌ها در گفتن آنها به شما دقت لازم را به کار نبرند، تعداد پارکینگ‌های موجود در ویلا، نوع برخورد میزبان، تمیزی و بهداشت، کیفیت مبلمان و چیزهایی از این دست باشد که شما می‌توانید به هنگام اجاره آنلاین ملک، در بخش نظرات کاربرانی که پیش‌تر این ویلاها را اجاره کرده‌اند، آنها را مطالعه نمایید.