شهردار تهران گفت: بازچرخانی آب در تهران معادل ایجاد یک سد مجازی است و با چرخه مجدد آب و پساب صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست خبری مشترک دو معاونت خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی گفت: باغاتی که به بوستان تبدیل شدند همان‌هایی بودند که قرار بود، به برج باغات تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه خیابان ولیعصر از محورهای کاری ما در برنامه تهران ۱۴۰۰ بوده و از ۱۸ هزار درخت که در این خیابان بوده ۶ هزار باقی مانده بود و ۳ هزار اصله درخت جدید در ولیعصر کاشته شد و با تعداد زیادی از درختان با عمر ۷۰ ۸۰ سال جایگزین شدند.

وی با بیان اینکه پذیرش مدیریت بوستان‌های جنگلی و نگه داری از آنها که از سوی شهرداری در شرایط خشکسالی و حتی ترسالی پذیرفته شده است، گفت: این مسئولیت به دلیل اینکه سازمان جنگل‌ها امکان نگه داری نداشت، پذیرفتیم.

حناچی گفت: مخازن آب اضطراری و بازچرخانی آب که معادل ایجاد یک سد مجازی با چرخه مجدد آب و پساب بود.

شهردار تهران اظهار داشت در میادین میوه و تره بار میزان رضایتمندی مردم بالا بود چون به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد قیمت‌ها متعادل‌تر است.

وی ادامه داد: شرایط آتش نشانی با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست، توزیع ایستگاه‌ها در کاهش زمان رسیدن به محل حادثه مؤثر بوده است و با توافق با اورژانس
آمار اورژانس از ۲۹ دقیقه به ۱۵ دقیق کاهش شده و ۴۰ پد بالگرد اجرا شده که در شرایط بحران خود را نشان می‌دهد.

شهردار تهران گفت: تلاش شده اقدامات با نگاه اجتماعی انجام شود و در زمینه پسماند اقداماتی را تحت عنوان گلماند اجرا کرده است که شهروندانی که به تفکیک بپردازند، از طریق گلدان و کتاب تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فوتی‌های تهران پیش از کرونا روزانه حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ نفر بود و در شرایط کرونا به دو برابر رسید و کار بهشت زهرا در این دوران که با احترام و شرایط بهداشتی اقدام به تطهیر و تدفین کرونایی ها می‌شد، قابل تقدیر بود.

حناچی گفت: زیباسازی جور سازمان‌های متولی فرهنگی را به دوش می‌کشد. هرچند ابزارهای قوی‌تری داریم اما دیگر سازمان‌های تبلیغاتی هم مسئولیت‌هایی دارند.

وی اقدامات این سازمان را در سطح ملی دانسته و ادامه داد: این اقدامات حتی در دیپلماسی عمومی کشور مؤثر بود.

شهردار تهران گفت: برج آزاد در مناسبت‌ها با ویدیومپینگ دوباره به نماد تهران تبدیل شد.

وی ادامه داد: تلاش گسترده کاهش مصرف سوخت فسیلی در حال انجام است که در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مصرف سوخت ساختمان‌های شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه معضلات شهر نگاه اجتماعی داشته باشیم چون کم هزینه و پر بازده است.

حناچی تاکید کرد: نشاط اجتماعی نقطه هدف ماست اما کرونا شکل آن‌را عوض کرد.

وی افزود: محله محوری و تبدیل پروژه‌ها به مقیاس محلی دیگر برنامه این دوره بوده است و دو سال است که دیگر در فصل سرما فوتی و سرمازده نداشته‌ایم.