یک فعال صنعت فولاد با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای ادارات برق در قطع برق صنایع گفت:با قطع کامل برق آنهم تا اطلاع ثانوی،چه کسی جواب کارگران و زیان روزانه ده‌ها میلیاردی کارخانجات را خواهد داد؟

آرین وطن پرست در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد قطعی برق واحدهای تولیدی، اظهار داشت: اواخر آذر و دی ماه تماس مکرر داشتیم که کمتر برق مصرف کنیم که ما متناسب با این فشارها، حجم استفاده را کم و زیاد می‌کردیم تا روز چهارشنبه که نامه‌ای به ما دادند مبنی بر اینکه «تا اطلاع ثانوی مصرف کامل قطع و فقط برای روشنایی، مصرف خواهید داشت در صورت تخطی برق قطع می‌شود.» مشکلی که در این نامه وجود داشت استفاده از عبارات «قطع برق کامل» و «تا اطلاع ثانوی» بود.
این فعال صنعت فولاد افزود: ما چهارشنبه برق را قطع کردیم و شروع به صحبت با فرمانداری و … کردیم. از شرکت برق منطقه‌ای زنجان با ما تماس گرفتند و گفتند که می‌توانید ۷ مگاوات برق داشته باشید در حالی که سهمیه اختصاصی ما بنا بر قراردادی که با وزارت نیرو داریم، ۵۷ مگاوات است.
وطن پرست ادامه داد: ۹۰ درصد ظرفیت را تعطیل کردیم و فقط ۱۰ درصد را نگه داشتیم و سپس در ساعت‌های انتهایی شب چهارشنبه تماس گرفتند و گفتند که سریع این ۷ مگاوات را هم قطع کنید، این در حالی بود که ۲۰ تن مذاب به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان داخل کوره بود و ما مجبور به خارج کردن این مواد شدیم.
وی گفت: این رفتار فقط تحکم بر صنعت است زیرا قطع برق صنعت به مثابه مرگ آن صنعت است. اصل اعتراض ما به توزیع ناعادلانه برق است چراکه در استان قزوین و زنجان صنایع فولادی هستند که برقشان قطع نشده و همچنان در حال فعالیت هستند. ما کمبود برق در کشور را قبول داریم و می‌پذیریم که مثل سنوات گذشته تعاملی کار کنیم. ولی این نوع تحکم با واحد صنعتی ما در حالی است که در چند روز اخیر که نیروگاه‌ها با کمبود سوخت مواجه شده اند و اجازه استفاده از سوخت مازوت را نیز ندارند برای اینکه به صنایع آسیب جدی وارد نشود برق واحدهای صنعتی را در اوج پیک مصرف قطع کرده و به صورت سهمیه‌ای و حتی تا ۵۰ درصد کاهش مصرف و یا فعالیت در شب اعلام کرده اند.
وطن پرست افزود: ۱۲۰۰ نیرو در کارخانه ما فعال هستند که ۷ خط تولید وجود دارد وقتی «تا اطلاع ثانوی» تعطیل می‌شود، جواب کارگران و ضرر و زیان روزانه ده میلیارد تومانی کارخانه را چه کسی می‌دهد؟ ظرفیت اسمی واحد ما دو میلیون تن انواع میلگرد، تیر آهن، نبشی و ناودانی است اما از چهارشنبه تا یکشنبه تعطیل بودیم و روز گذشته مدیرعامل برق منطقه‌ای زنجان به ما اجازه استفاده از ۱۲ مگاوات برق را داد که ۲۰ درصد از قرارداد ماست و از ۵ خط، یک خط تولید را فعال کردیم؛ با این حال هیچ تضمینی نیست که برق را همچنان داشته باشیم.