مدیرعامل همراه اول در جریان آیین افتتاح برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، وعده انتقال بخش مهمی از فعالیت‌های هوش مصنوعی به این مرکز را داد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاح «برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی» عصر امروز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با حضور سید محمودرضا آقامیری رییس دانشگاه شهید بهشتی، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، فریبرز مسعودی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و برخی اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه در تالار مولوی این دانشگاه برگزار شد.

مشارکت همراه اول برای افتتاح برج نوآوری پارک علم‌وفناوری دانشگاه شهید بهشتی

*عمده فعالیت‌های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری دانشگاه بهشتی منتقل می‌شود
مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم که به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی بود با بیان اینکه پروژه مذکور می تواند بخشی از خلأ نیروی انسانی متخصص در صنایع را پر کند، اظهار کرد: شاید پارک های علم و فناوری برای پاسخ به این چالش ایجاد شدند.

وی ادامه داد: در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارتباطی کشور سالانه چند صد میلیون دلار برای خرید نرم افزار و سخت افزار از خارج کشور پرداخت می کنند؛ سخت افزار قابل درک است اما نرم افزار واقعا منطقی نیست و فقط نیازمند نیروی انسانی نخبه هستیم.


مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه دانشگاه ها مملو نیروهای انسانی نخبه و خوش فکر هستند، ابراز کرد: راهی وجود ندارد که صنعت تلکام و دانشگاه به یکدیگر نزدیک شوند و فقط هم بحث انعقاد قرارداد پژوهشی نیست. زمانیکه به صورت فیزیکی دو مجموعه کنار یکدیگر قرار می گیرند برکاتی دارد.

اخوان بهابادی همچنین از تصمیم عملیاتی اپراتور اول ارتباطی برای تحقق این مهم گفت و اذعان کرد: قسمت عمده فعالیت های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی انتقال می یابد.