وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای از قرار دادن نام ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی در فهرست تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش درآمد نیوز -آذین، وزارت خارجه کانادا در بیانیه‌ای از قرار دادن نام ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی در فهرست تحریم‌ها خبر داد.

وزارت خارجه کانادا در ادامه رویکرد خود برای حمایت از اغتشاشات اسامی ۴ دفرد و ۲ نهاد ایرانی دیگر را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرکز آموزشی جامعه المصطفی العالمیه دو نهادی هستند که تحریم شده‌اند. حسین رحیمی، احمد فاضلیان، اسدالله جعفری و سید مرتضی موسوی اسامی افراد تحریم‌شده هستند.

دولت کانادا ماه گذشته هم ۶ فرد و چهار نهاد را به بهانه نقض حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم قرار داده بود. قبل‌تر از آن هم کانادا ۳ نهاد و ۱۷ فرد  از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران را در فهرست تحریم قرار داده بود.

دولت کانادا یک هفته قبل‌تر از آن در اقدامی نمایشی اعلام کرده بود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همیشه از ورود به کانادا منع خواهند شد.

این تحریم‌ها در ادامه حمایت‌های کانادا از اغتشاشات اخیر در ایران صورت گرفته است.

این تنها حمایت کانادا از آشوب‌های ایران در روزهای گذشته نیست. اتاوا  از جمله روز چهارم مهرماه اعلام کرد ده‌ها فرد و نهاد ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های آن کشور هم علیه ایران تبعیت کرده است. تحریم پلیس امنیت اخلاقی ایران، چند روز بعد از آن صورت گرفت که واشنگتن هم همین نهاد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

تحریم‌های کانادا علیه ایران خارج از عرف دیپلماتیک است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات کانادایی مسائل حقوق بشری را دستاویز اعمال تحریم علیه ایران قرار داده اند و این در حالیست که دفاع از حقوق مردم برای آنها بی معناست.

حسن همتی در رابطه با تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی از سوی کانادا، گفت: متاسفانه مقامات کانادایی مسائل حقوق بشری را دستاویز اعمال تحریم های یاد شده قرار داده اند و این در حالیست که دفاع از حقوق مردم برای آنها بی معناست.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کانادا در مواجه با جمهوری اسلامی ایران پیرو سیاست های ایالات متحده است لذا اعمال تحریم و ایجاد محدودیت برایشان منافعی در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از اغتشاشات در کشورمان بهانه جویی است، ادامه داد: مقامات کانادا پاسخ دهند چرا سودجویان، کلاهبرداران و اختلاس گران و کسانی که مشکلات امنیتی دارند را حمایت کرده و در کشور خودشان اسکان می دهند؟ مگر چنین افرادی نسبت به مردم خودشان ظلم نکرده اند؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزارت امور خارجه کشورمان باید اقدام مقابله به مثل انجام دهد تا کانادایی ها بدانند هر نوع اقدام خارج از عرف دیپلماتیک برایشان گران تمام خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد کانادایی ها در اقدامی نمایشی چندی پیش نیز اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به کشورشان ممنوع الورود کردند؛ چنین اقداماتی نشان می دهد کانادا در حوزه سیاست خارجی دارای راهبرد مشخصی نیست.

تحریم‌های ضدایرانی کانادا رفتاری مداخله جویانه و غیرمسئولانه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد این روزها شاهد رفتارهای غیرمسئولانه، مداخله جویانه و غیر سازنده از سوی کشورهایی مانند کانادا هستیم.

محمود عباس زاده مشکینی در رابطه با تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی از سوی کانادا، گفت: متاسفانه غربی ها کشورمان را تحریم دارویی کردند که این رفتار آنها بر خلاف حقوق اولیه بشر است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استانداردهای دوگانه غربی ها طنز تلخی است، اظهار کرد: در واقع این روزها شاهد رفتارهای غیرمسئولانه، مداخله جویانه و غیر سازنده از سوی کشورهایی مانند کانادا هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه غربی ها تلاش کردند با سوء استفاده از شرایط داخلی کشورمان زمینه تنش آفرینی و آشوب را فراهم کنند، ادامه داد: این مهم در حالیست که با شکست این نقشه، اقدام به گرفتن ژست انسان دوستانه کرده و با اعمال تحریم خود را مدافع مردم معرفی می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تحریم های اعمال شده از سوی کانادا طی چند ماه گذشته بر خلاف قوائد بین المللی و دیپلماتیک است، افزود: متاسفانه باید اذعان کرد کانادا با سیاست های واشنگتن همسو است و این تحریم ها نیز در راستای اقدامات آمریکایی ها محسوب می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بدون شک اعمال چنین تحریم هایی نمی تواند به نظام اسلامی و ملت ایران آسیب بزند.