شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴ هزار و ۷۴۷ واحدی معادل ۰.۳۸  درصد به یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت اندک به ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

به گزارش درآمد نیوز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه ششم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۲۵ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۷۴۶ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۴۱۷  واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۰۸ واحدی به رقم ۲۴۴ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۸۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۸ واحد کاهش به رقم ۹۱۶ هزار و ۹۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۲۰۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۶۸  هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، تاپیکو، جم، نوری، خودرو و خساپا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۵۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۶۰ هزار و ۷۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۷۲ هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ثفارس(عمران‌وتوسعه‌فارس‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، سفارس، شستا، آپ و فنورد بود. همچنین نماد معاملاتی سیلام(سیمان‌ ایلام‌) با ۹.۵۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کساوه، غپاک، وسکرمان، رکیش، غنوش و خزر قرار گرفتند.