بهای ارز در چهار روز کاری هفته گذشته با نوسان محدودی همراه بود و این در شرایطی است که پاسخ به نیاز ارزی متقاضیان، همچنان در دستور کار بازارساز ارزی قرار دارد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از ایبنا؛ بازار ارز در طول هفته ای که گذشت شاهد تغییرات محدود دلار و سایر ارزها بود. به گونه ای که قیمت دلار آمریکا در این مدت از نرخ ۲۳۵۹۰ تومان در معاملات روز دوشنبه به رقم ۲۳۵۹۶ تومانی در آخرین روز هفته رسید. بنابراین تغییر نرخ دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور در چهار روز فعالیت هفتگی بازار ارز، با رشد اندک ۶ تومانی همراه بود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود نرخ فروش دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور در اولین روز کاری هفته، ۲۳۵۹۰ تومان و در معاملات روز سه شنبه نیز به رقم ۲۳۵۴۹ تومان رسید.

همچنین نرخ فروش دلار آمریکا در سومین روز کاری هفته یعنی روز چهارشنبه، با افزایش نسبت به روز سه شنبه، به قیمت ۲۳۵۸۰ تومان و در نهایت در پایان معاملات روز گذشته، نرخ فروش دلار آمریکا به رقم ۲۳۵۹۶ تومان رسید.

یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار در هفته گذشته نیز با رشد ۱۶۷ تومانی مواجه بود و از رقم ۲۸۷۵۰ تومانی در معاملات روز دوشنبه به رقم ۲۸۹۱۷ تومانی در معاملات روز پنج شنبه رسیده است.

بر اساس این گزارش، نوسانات کوچک در بازار دلار در شرایطی است که به باور فعالان بازار ارز، سایه احتیاط در بازار و حضور پرقدرت بازارساز ارزی در سمت عرضه و تقاضا، از مهم ترین عوامل موثر در ثبات نسبی شاخص ارزی در هفته گذشته بوده است.