ساری – درآمد نیوز – بر اساس گزارش شرکت شهرک های صنعتی مازندران، همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تا به امروز تعداد ۸۷۱ طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۲۱۴ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اجرایی شده است.

روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی مازندران روز دوشنبه در گزارشی آماری قراردادهای طرح های عمرانی انجام شده در دولت تدبیر و امید را ۵۰۸ مورد با سرمایه گذاری ۱۱۷ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال اعلام کرد.

بنابراین گزارش تا پایان دولت دهم ۴۲۳ هکتار سند تفکیکی شهرک‌های صنعتی استان اخذ شده بود، که این آمار در دولت یازدهم و دوازدهم به ۵۵۳ هکتار رسیده است.

روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی مازندران اعلام کرد که از سال ۹۲ تاکنون ۲۲کیلومتر طرح شبکه فیبرنوری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بهشهر، بابلکنار، گلوگاه، نکا، رستمکلا، سلمانشهر و بابلسر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

گازرسانی به ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی به طول ۲۵ کیلومتر و با سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد ریال از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید به شهرک های صنعتی مازندران است.

شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران جذب سرمایه گذار را از برنامه های مهم این شرکت عنوان کرد و اعلام کرد که در این دولت با  ۹۰۱ سرمایه گذار قرارداد منعقد شده است که در این مدت  ۴۴۲ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۱۶ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹ هزار و ۳۴۶ نفر به بهره برداری رسیده است.

مازندران ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی به وصعت یکهزار و ۹۲۳ هکتار دارد. میانگین زمین هر شهرک صنعتی در این استان ۵۰ هکتار است که اغلب آن در مناطق مرکزی و شرق استان قرار دارند.