باتوجه به ظرفیت معادن لرستان هیچگونه محدودیت مالی برای پیشبرد اهداف سازمان در این راستا وجود ندارد و تامین اعتبار لازم انجام می‌شود

پایگاه خبری درآمد نیوز – معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) گفت: باتوجه به ظرفیت معادن لرستان هیچگونه محدودیت مالی برای پیشبرد اهداف سازمان در این راستا وجود ندارد و تامین اعتبار لازم انجام می‌شود.

وجیه الله جعفری جمعه شب در نشست بررسی طرح های ایمیدرو در لرستان اظهار کرد: اقدامات سازمان در مناطق کمتر توسعه یافته و دارای ظرفیت دنبال خواهد شد و در استان‌هایی که معدن بزرگتر دارند طرح توسعه انجام می شود.

وی گفت: مبنا و پایه حرکت، وضعیت ماده معدنی و ظرفیت های موجود می‌باشد که تمرکز سازمان در حوزه های مرزی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، لرستان، کردستان و جنوب کرمان می‌باشد و اقداماتی نیز در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی بیان کرد: لرستان جزو استان هایی است که در حوزه آهک ظرفیت دارد و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد بنابراین اگر در در اکتشافات به یک ماده معدنی ارزشمند دست یابیم زنجیره را دنبال خواهیم کرد.

جعفری اظهار کرد: به لحاظ قانونی، ایمیدرو اجازه سرمایه‌گذاری ندارد بنابراین باید زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کنیم پس از آن فراخوان اعلام می شود در غیر این صورت برای اخذ مصوبه هیات وزیران اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: در شهرستان های سلسله و دلفان، کارهای استعدادیابی صورت گرفت و در این راستا ۹ محدوده شناسایی شد که مراحل بعدی در دست اقدام می‌باشد چراکه وضعیت معادن “دولومیت” در این مناطق مطلوب است بنابراین حمایت مالی و زیرساختی صورت می گیرد.

جعفری گفت: برای برطرف کردن مشکلات طرح های ایمیدرو در لرستان نیز احیای معادن کوچک در دستور کار قرار دارد و بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است.