هند با روسیه در مورد سرمایه‌گذاری در دارایی‌های نفت و گاز روسیه مذاکره می‌کند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از راشاتودی، روزنامه بیزینس استاندارد به نقل از مقامات ناشناس گزارش داد: هند در حال مذاکره درباره سرمایه گذاری بین دو تا سه میلیارد دلار در پروژه های اکتشاف و تولید نفت و گاز روسیه با دولت روسیه است. بر این اساس، دولت روسیه چندین میدان نفتی و گازی را به شرکت اکتشاف منابع طبیعی هند ONGC Videsh و هر کنسرسیوم بالقوه ای که ممکن است برای این پروژه تشکیل دهد، پیشنهاد داده است.

این کار برای اکتشاف و تولید نفت و گاز در روسیه است. در حالی که این پروژه و محدوده نهایی نشده، گفتگوها آغاز شده است. منابع می گویند این کشورها هم در مورد سرمایه گذاری هند در پروژه های اکتشاف نفت و گاز در قطب شمال، یعنی در توسعه پروژه نفت وستوک، در حال مذاکره هستند.

بر اساس برآوردهای اولیه، تولید سالانه نفت خام این پروژه می تواند تا ۱۰۰ میلیون تن باشد. منابع اظهار داشتند که سه منطقه روسیه در شرق دور، یعنی یاکوتیا، منطقه ساخالین و منطقه آمور، تاکنون علاقه مند به سرمایه گذاری هند در بخش های نفت و گاز خود شده اند.

وزیر خارجه هند، پیش از این گفت: هند تعامل مربوط به نفت و گاز با روسیه را بخش اصلی همکاری تجاری بین این دو ملت می داند. این کشور هم به دنبال گسترش روابط اقتصادی با روسیه در حوزه هایی مانند ذغال سنگ، الوار و گاز طبیعی مایع (LNG) است، زیرا پتانسیل زیادی را در آنجا می بیند.