وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر اعمال قوانین سختگیرانه در پروازهای انگلستان، پروازهای ایران به انگلستان و بالعکس را تعلیق کردیم گفت:‌ اگر پروازی هم رفته است باید بدون مسافر به کشور برگردد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شب گذشته به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر […]

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر اعمال قوانین سختگیرانه در پروازهای انگلستان، پروازهای ایران به انگلستان و بالعکس را تعلیق کردیم گفت:‌ اگر پروازی هم رفته است باید بدون مسافر به کشور برگردد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شب گذشته به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر اعمال قوانین سختگیرانه در پروازهای انگلستان، پروازهای ایران به انگلستان و بالعکس را تعلیق کردیم گفت:‌ اگر پروازی هم رفته است باید بدون مسافر به کشور برگردد.

محمد اسلامی امروز در حاشیه مراسم افتتاح ۸۹ پروژه راه‌آهن در هفته حمل و نقل در خصوص تعلیق دو هفته‌‌ای پروازهای انگلستان بیان کرد: این تعلیق پروازها دو هفته‌ای است شب گذشته وزیر بهداشت از ما خواست برای پروازهای انگلستان اقدامات سختگیرانه اعمال کنیم اما ما دیدیم با این شرایط کرونا در انگلستان اقدامات سختگیرانه معنا و مفهوم ندارد و نباید ریسک کرد.

اسلامی ادامه داد: رهبری هم فرمودند مراقب ورودی‌ها در کشور باشیم چون نوعی ویروس جهش‌یافته وجود دارد در این راستا شب گذشته تصمیم گرفتیم پروازهای رفت و برگشت به انگلستان دو هفته تعلیق شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت بهداشت در فرودگاه امام خمینی مستقر است تست کرونا برای مسافران در فرودگاه امام ضروری است که باید آزمایش منفی کرونا ارائه کنند و این در فرودگاه کنترل می‌شود.

وی درباره سرنوشت مسافرانی که بلیت خریداری کرده‌اند گفت:‌از امروز پروازها لغو شده است و بلیت‌هایی که فروخته شده کنسل است تا به روزهای بهتری برسیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که به گفته معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی روز آینده نیز پرواز ایران به انگلستان انجام می‌شود گفت: ‌دقت کنید که این حرف‌ها پژواکی متفاوت در جامعه ایجاد می‌کند هیچ پروازی نداریم که برود و با مسافر برگردد. پروازهای اروپا تا دمادم سحر انجام می‌شود پروازی که رفته، انجام شده است اما از امروز پروازها متوقف است و در برگشت نباید مسافر داشته باشند.

وی اضافه کرد: ‌البته ورود مسافر از انگلیس مورد تأکید است اما ننوشته‌ اند از ایران کسی نرود ولی در برگشت نباید مسافر از انگلیس بیاورند.

وی همچنین درباره بسته حمایتی کرونا که قرار بود به شرکت‌های حمل و نقلی اختصاص یابد گفت: ۷۰درصد شرکت‌های حمل و نقلی این بسته‌های حمایتی را دریافت کرده‌اند بقیه هم باید تضامین لازم را به بانک بدهند تا وام را دریافت کنند رجا سخت‌ترین شرایط داشت که مشکلاتش رفع شده است.