فارغ از تحولات منطقه‌ای و تقاضای ارز پایان سال، فرزین در خصوص دیپلماسی ارزی موفقیت‌های خوبی را در یکسال اخیر به دست آورده است.

به گزارش درآمد نیوز فارغ از تحولات منطقه‌ای و تقاضای ارز پایان سال، فرزین در خصوص دیپلماسی ارزی موفقیت‌های خوبی را در یکسال اخیر به دست آورده است.

حسین وثوقی ایرانی؛ عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به عملکرد فرزین در اصلاح بانک‌ها گفت: دولت برای کنترل ترازنامه بانک‌ها پرداخت تسهیلات را محدود کرده است، چرا که کاهش پرداخت تسهیلات یکی از روش‌های کنترل تورم محسوب می‌شود؛ بنابراین فرزین در کنترل ترازنامه بانک‌ها نیز موفق بوده است، اما باید به این موضوع هم اشاره کرد که محدود کردن پرداخت وام منجر به کاهش پرداخت تسهیلات نشود، به همین دلیل امیدوارمم تا یک راه حل بینابین پیدا شود تا هم تولیدکنندگان از تسهیلات بانکی استفاده کنند و هم اینکه ناترازی بانک‌ها که منجر به مشکلات اقتصادی می‌شود به وجود نیاید.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بانک مرکزی می‌تواند مانع وام دادن به طرح‌هایی که توجیه اقتصادی ندارد شود و یا وام‌هایی که به صورت صوری به تولید اختصاص می‌یابد را شناسایی و با آن‌ها برخورد کند، در این شرایط وام به تولیدکننده واقعی خواهد رسید.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران تصریح کرد: آقای فرزین در خصوص دیپلماسی ارزی نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورده و توانسته با سفر‌هایی که شکل گرفت به آزادسازی ارز‌های بلوکه شده ایران کمک کند. همچنین ایشان با سفر‌های خارجی که انجام داد موفق شد تا شعبه‌هایی از بانک‌های داخلی را خارج از کشور راه اندازی کند و یا قرارداد‌های بین بانکی را با کشور‌های مخالف امضا کند که این قرارداد‌ها منجر به تسهیل تجارت کشور خواهد شد.

وثوقی ایرانی در پایان تاکید کرد: هر اقدامی صورت گیرد تا منابع ارزی بلوکه شده ایران آزاد شود، حرکت قابل ستایشی خواهد بود و امیدوار هستیم تا این تلاش‌ها تداوم داشته باشد و این اقدامات موجب خواهد شد تا دست بانک مرکزی برای اعمال سیاست‌های خود باز‌تر شود.

وی در پایان تاکید کرد: فارغ از تحولات امنیتی-سیاسی منطقه‌ای و تقاضای ارز پایان سال، فرزین در خصوص دیپلماسی ارزی موفقیت‌های خوبی را در یکسال اخیر به دست آورده است.