مدیرعامل شرکت پترول با اشاره به تکمیل مجتمع پتروشیمی گچساران و بهره‌برداری از آن در نیمه دوم تیرماه سال جاری به عنوان ایرانی ترین الفین کشور گفت: امروز با تکیه بر توان داخلی گام بلندی برای خودکفایی در تولید تجهیزات پتروشیمی کشور برداشته شده است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی پترول، رشید قانعی در جلسه بررسی روند توسعه پتروشیمی گچساران، در تشریح علت حضور دوباره خود ظرف مدت کمتر از یک ماه در مجتمع پتروشیمی گچساران و پیگیری روند تکمیل و راه اندازی این ایرانی ترین الفین کشور، اظهار کرد: در روند توسعه پتروشیمی گچساران طی یک و نیم سال گذشته اراده جدی شکل گرفت و امروز تغییرات محسوسی قابل مشاهده است.

بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی گچساران از نیمه دوم تیرماه امسال

وی افزود: اعتقاد دارم به شکل معجزه آوری در این مدت فعالیت انجام شد و حدود ۴۰ درصد مابقی پروژه گچساران در مدت یک و نیم سال اخیر به نتیجه رسید و امروز مراحل پایانی تکمیل را طی می‌کند. شرکت پترول از طریق پتروشیمی های کازرون و ممسنی در پتروشیمی گچساران سهامدار و دارای ۲ عضو در هیات مدیره است و در نتیجه تولید این پتروشیمی سود پترول را به همراه دارد و این مجتمع تا نیمه دوم تیرماه به بهره برداری می‌رسد و از مرداد محصول تولید و شرکت درآمدزایی و سود سهامداران پترول نیز محقق می شود.

مدیرعامل شرکت پترول با بیان اینکه گچساران با بهره گیری از توان داخلی به ایرانی ترین الفین کشور تبدیل شده و حداقل ۷۶ مورد از تجهیزات اصلی آن توسط جوانان همین کشور ساخته شده است، گفت: دشمنان کشور با اعمال تحریم های ظالمانه ضربه هایی را به کشور وارد کردند اما این تحریم ها باعث شده دست روی زانو خودمان بگذاریم و بلند شویم و با افتخار امروز بسیاری از نیازمندی ها در حوزه پتروشیمی را تولید کنیم.

قانعی تاکید کرد: امروز در جلسات بررسی روند تکمیل پتروشیمی ها دیگر صحبت ها کمتر به سمت گیر کردن تجهیزاتی در گمرک معطوف می شود چرا که با اطمینان به شرکت های دانش بنیان و توان داخلی به نقطه ای رسیده است که نیاز خود را در داخل تولید می کنیم. در همین راستادر سایر پروژه های نیز این سیاست را دنبال و بر ظرفیت های داخلی تکیه کرده‌ایم. در پروژه‌های دیگر همچون ارغوان گستر و صدف که تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد از توان داخلی بهره گرفته شده و تجهیزاتی که روزی تولید آنها آرزو بود با همت جوانان این کشور ساخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های خوب به وجود آمده در تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان، با برداشته شدن تحریم‌ها، تولیدکنندگان داخلی بتوانند در مناقصات و پروژه‌های بین المللی شرکت کرده و توان خود را به رخ دنیا بکشند.