کرج – درآمدنیوز – عضو انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز ایجاد ثبات طولانی در قوانین و مقررات حاکم بر اقتصاد و فاصله گرفتن از صدور بخشنامه های خلق الساعه را حرکتی راهگشا در هموار شدن مسیر رونق و جهش تولید عنوان کرد.

جلال حسینی خواه روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ، ایجاد هماهنگی و تعادل در صدور بخشنامه‌ ها و اجرای بدون نقص قوانین و مقررات را راهگشای حاکمیت آرامش در  بخش تولید دانست.
وی  با ذکر این مطلب که بسیاری از صاحبان سرمایه در خارج از کشور علاقه مند به  مشارکت و سرمایه گذاری در ایران هستند، گفت: طبیعی است که سرمایه گذاران خارجی انتظار داشته باشند در بحث مشارکت و سرمایه گذاری بلند مدت در کشورمان از قوانین اقتصادی ثابت و بدون تغییر برخوردار شوند.
وی با اشاره به حرکت های موثر در مسیر معرفی ایران به عنوان یک کشور صادر کننده محصولات نساجی به ویژه در بحث پوشاک و محصولات چرمی اظهار داشت: با همراهی و هماهنگی بخش صنعت و دولت ، ایجاد تحول در این زمینه در آینده نزدیک به دور از انتظار نیست.

ضرورت رفع موانع در معرفی محصولات شاخص 
حسینی خواه با تاکید بر ضرورت حرکت پر شتاب در تکمیل و ایجاد زیرساخت های لازم جهت رفع موانع موجود در مسیر معرفی محصولات با کیفیت و شاخص  با هدف  حضور فعال در بازار های بین المللی اظهار داشت: باید در این مسیر سنجیده حرکت کرد و توسعه صادرات غیر نفتی در اولویت نخست قرار گیرد.
عضو انجمن نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه ، حمایت دولتمردان از بخش تولید و صنعت را به معنای حمایت از جهادگران عرصه کار و تولید به عنوان سربازان جنگ اقتصادی دانست وگفت: باید با فراهم آوردن محیط مناسب کسب و کار حرکت ها در بحث تولید، اشتغال و رهایی جامعه از مشکلات ناشی از بیکاری به سمت و سویی هدایت شود تا رونق تولید و کارآفرینی بیش از پیش   گسترش یابد.

کسب موفقیت اقتصادی در استفاده از دیدگاه‌های کارشناسان تولید
حسینی خواه موفقیت در حد انتظار در بحث ثبات اقتصادی و اجتماعی را مستلزم استفاده دولتمردان از دیدگاههای کارشناسان بخش های تولید ، صنعت و کشاورزی ذکر کرد و افزود: ضروری است در اتخاذ تصمیم های اقتصادی از نظرات صاحبنظران استفاده شود تا در مسیر اجرای این تصمیم ها نارسایی و دست انداز ایجاد نشود.

استان البرز دارای ۲۰۰ شرکت تولیدی  در زمینه صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم است که در زمان حاضر  برای بیش از  چهار هزار  نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

همچنین این استان دارای ۱۳ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی است و بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی در شهرک های صنعتی و مناطق مختلف البرز فعالیت دارند.