صندوق پول عربی اعلام کرد ارزش بازار بورس‌های عربی در پایان معاملات هفته گذشته به ۴ تریلیون و ۵۱۱ میلیارد و ۳۸۴ میلیون دلار رسید.

صندوق پول عربی اعلام کرد ارزش بازار بورس‌های عربی در پایان معاملات هفته گذشته به ۴ تریلیون و ۵۱۱ میلیارد و ۳۸۴ میلیون دلار رسید.

به گزارش درآمد نیوز  و به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام) در بولتن هفتگی بازار‌های سرمایه عربی که ۱۳ بورس عربی را رصد می‌کند، این صندوق اعلام کرد که ارزش بازار بازار مالی دبی طی هفته گذشته از ۱۵۴.۳ میلیارد دلار به ۱۵۵.۰۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

در این بولتن آمده است که ارزش بازار بورس اوراق بهادار ابوظبی در پایان هفته گذشته به ۵۷۵.۴ میلیارد دلار رسید و در بین بزرگترین بورس‌های عربی از نظر ارزش بازار در رتبه دوم قرار گرفت، در حالی که بورس سعودی با ارزش بازار در رتبه اول قرار گرفت. ۳.۱۸ تریلیون دلار

همچنین بیان شده است: ارزش معاملات بازار‌های سهام عربی در پایان هفته گذشته ۱.۲۳ درصد افزایش یافت که نتیجه بهبود ارزش معاملات در هفت بورس عربی بود.

به گزارش بولتن، حجم معاملات بورس‌های عربی مشمول بانک اطلاعاتی صندوق در پایان هفته گذشته در نتیجه افزایش حجم معاملات در هشت بورس عربی، ۱۶.۴۷ درصد افزایش یافت و در ازای آن، هفت بورس دیگر عربی روند رو به افول داشته اند.

گفتنی است که شاخص‌های عملکرد بورس‌های عربی در پایان هفته گذشته شاهد تغییراتی بود که غالب آن بهبود را نشان می‌داد و این فرایند رو به رشد، با حمایت از بهبود شاخص‌های ارزش و حجم معاملات و در نتیجه آن بهبود شاخص‌های بخش‌های بانکی، بیمه، املاک و فناوری و افزایش فعالیت سرمایه‌گذاری خارجی در سطوح نهادی و فردی نیز به بهبود شاخص‌های عملکرد در تعدادی از بورس‌های عربی را نشان می‌ده