در پی اتفاقات چند روز اخیر و خارج شدن شرکت پتروشیمی جم از مدار تولید که با رفع گرفتگی در یکی از مبدل های حرارتی این شرکت و پس از آن افزایش سطح تولید همراه بود، ذکر نکاتی حائز اهمیت است.

به گزارش درآمد نیوز در طول قریب به دو دهه فعالیت پتروشیمی های منطقه پارس ، شرکت های مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی جم همواره تعامل مثبت و گسترده ای با یکدیگر داشته و دارند و افتخار هر دو شرکت این است که بعنوان دو قطب صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه ، با هم و در کنار یکدیگر نقش موثر و سازنده ای در تولید این صنعت ارزش آفرین ایفا نموده اند.

تامین یوتیلیتی پایدار خدمت ارزشمندی است که شرکت مبین انرژی به صورت شایسته و با تلاش مضاعف در اختیار شرکت پتروشیمی جم قرار داده و شرکت پتروشیمی جم نیز از نحوه ارائه خدمات و سطح تعامل و ارتباط دو شرکت، احساس رضایت و خرسندی دارد .

در این میان بی شک مشکلات گاه و بی گاه و خارج از اراده انسانی نیز سایه ای بر صنعت پتروشیمی داشته و این صنعت استراتژیک را با چالش هایی روبرو می کند کما اینکه چند روز گذشته، گرمای بیش از حد هوا و دمای بالای اب دریا که خارج از حیطه کنترل و اختیار دو شرکت بود، مشکلاتی در روند تولید شرکت پتروشیمی جم پدید آورد.

اگرچه وقوع این مشکلات بعضا سبب کاهش یا توقف موقت تولید میگردد لیکن همواره با الطاف الهی و تعامل مثبت شرکت ها با یکدیگر، بر مشکل فائق آمده و انشاالله این روند مثبت بین دو شرکت مبین و جم پایدار و برقرار خواهد ماند.

از این رو ضمن توصیه به پرهیز از حاشیه سازی به بعضی اصحاب گرامی رسانه ( که تاکنون نیت شان را خیر می دانیم )، تاکید داریم که بازیچه ساختن اخبار فنی بین مجتمع های پتروشیمی توسط برخی رسانه ها به دور از اخلاق حرفه ای بوده و توصیه اکید به این دوستان این است که بجای پرداختن به حواشی بی اهمیت ، یاری رسان شرکت ها در امر تولید و اعتلای صنعت پتروشیمی باشند.

ضمنا در حوزه قیمت خدمات یوتیلتی نیز پتروشیمی جم اظهار نظری نداشته و با توجه به اینکه مراجع ذیصلاح در حال رسیدگی هستند خود را موظف به پذیرش قانون میداند.

عبدالرحیم قنبریان/ مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم

مهدی فرزانه/ مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت مبین انرژی خلیج فارس