وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن اعتراض به اقدام موسسه رتبه بندی مودیز در کاهش رتبه اعتباری این رژیم گفت که این اقدام سیاسی بوده است.

به گزارش درآمد نیوز وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن اعتراض به اقدام موسسه رتبه بندی مودیز در کاهش رتبه اعتباری این رژیم گفت که این اقدام سیاسی بوده است.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از راشاتودی، اخیراً مؤسسه بین المللی رتبه بندی مودیز رتبه اعتباری رژیم صعهیونیستی را کاهش داده و همین مسئله اعتراض سران این رژیم را در پی داشته است.

مؤسسه مودیز همچنین به خاطر تبعات درگیری نظامی رژیم صهیونیستی با نیرو‌های مقاومت فلسطینی چشم انداز اقتصادی این رژیم را منفی اعلام کرده است.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، با اشاره به نخستین کاهش رتبه اعتباری در تاریخ صهیونیست‌ها، گفت: این اقدام سیاسی بوده و بر مبنای چشم انداز بدبینانه نسبت به اوضاع ژئوپلیتیک بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در واکنش به این کاهش رتبه اعتباری ضمن رد کردن آن گفته این اقدام به خاطر تداوم دیگری با نیرو‌های فلسطینی است و بر مبنای شاخص‌های اقتصادی این رژیم نبوده است.

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرده که کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی ربطی به اقتصاد این رژیم نداشته و فقط به خاطر این بوده که ما اکنون در جنگ هستیم.

امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، نیز اعلام کرده اقتصاد این رژیم به سرعت در حال بازسازی خود پس از شوک حمله فلسطینی‌ها در روز ۷ اکتبر است.

منبع: مهر