پروژه ۱.۷ میلیون تنی کارخانه آهن اسفنجی بافق درآمدهای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را به بیش از دو برابر افزایش خواهد داد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت با بیان این مطلب اظهار کرد: قرارداد پروژه ساخت کارخانه آهن اسفنجی در اسفند سال گذشته به صورت EPC با پیمانکار بسته شد و از خرداد امسال به صورت رسمی اجرای طرح آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از ساختمان های مورد نیاز پروژه ساخته شده است افزود: هم اکنون در بخش تجهیز کارگاه، ۳۹ درصد پیشرفت داریم که امیدواریم تا سه ماه آینده تجهیز کارگاه طرح به طور کامل انجام شود.

حمیدیان میزان سرمایه گذاری در این طرح را ۲۳۳ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: از این میزان سرمایه گذاری، میزان ۱۸۷ میلیون یورو برای ساخت کارخانه هزینه می شود و مابقی برای برخی زیرساخت ها و آپشن ها است. این آپشن ها در راستای کاهش مصرف آب، افزایش کیفیت محصول و ارز آوری است.

وی اضافه کرد: با تبدیل آهن اسفنجی به بریکت امکان صادرات این محصول و ارز آوری به وجود می آید که تمهیدات مربوط به آن اندیشیده شده است.

حمیدیان با بیان اینکه پروژه کارخانه آهن اسفنجی ظرف مدت ۳۶ ماه به بهره برداری می رسد افزود: سودآوری این پروژه ۴۴.۵ درصد است و پیش بینی می شود که دوره بازگشت سرمایه۲.۳سال باشد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در خصوص میزان اشتغالزایی پروژه نیز گفت: در حال حاضر برای ساخت کارخانه حدود ۲۲۱ نفر مشغول به کار هستند که در دوران اوج عملیات ساخت تا یکهزار نفر نیز افزایش می یابد اما پس از ساخت و در دوره بهره برداری ۳۲۰ نفر در کارخانه مشغول به کار می شوند.