جوادی با اشاره به اهمیت حضور شرکت در سبد بیمه ای افراد جامعه عنوان کرد: یکی ازسیاستها و اهداف بلندمدت شرکت در حوزه فروش خرد در بیمه های اتومبیل، اختصاص درصدی از حق بیمه سرانه در کشور به بیمه حافظ از طریق ارائه خدمات مطلوب و کیفی در حوزه فروش و خدمات و در نهایت انتخاب بیمه حافظ به عنوان یکی از اولویت های بیمه‌گزاران (که از افتخارات و موفقیت‌های این شرکت است) خواهد بود.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه حافظ، داود جوادی با اشاره به اهمیت حضور شرکت در سبد بیمه ای افراد جامعه عنوان کرد: یکی ازسیاستها و اهداف بلندمدت شرکت در حوزه فروش خرد در بیمه های اتومبیل، اختصاص درصدی از حق بیمه سرانه در کشور به بیمه حافظ از طریق ارائه خدمات مطلوب و کیفی در حوزه فروش و خدمات و در نهایت انتخاب بیمه حافظ به عنوان یکی از اولویت های بیمه‌گزاران (که از افتخارات و موفقیت‌های این شرکت است) خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از پارامترهای موفقیت شرکت‌های بیمه افزایش تعداد بیمه‌گزاران آن در جامعه از طریق ارائه محصول مطلوب و کیفی و در ادامه خدمات متناسب با آن است.
به گفته جوادی، فروش بیمه نامه بدنه در بیمه حافظ تا اوایل آذرماه امسال، نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته، ۴۸ درصد رشد در تعداد فروش بیمه نامه را به دنبال داشته که در مقایسه با نرخ رشد آمار ماهانه صنعت بیمه برای مدت یاد شده ۱۵درصد بیشتر شده است.
وی درباره فروش بیمه ثالث نیز اظهار کرد: حق بیمه تولیدی ثالث شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد و به لحاظ تعداد فروش ۱۲درصد افزایش را به همراه داشته است که در مقایسه با ارقام مندرج در آمارهای ماهانه صنعت بیمه در مدت مشابه به ترتیب ۱۰ و ۶ درصد افزایش را نشان می دهد که صرف نظر از تاثیر نرخ تورم، بیانگر افزایش فروش تعداد بیمه نامه ها است.
سرپرست مدیریت بیمه‌های خودرو شرکت بیمه حافظ چالش فعلی شرکت‌های بیمه در حوزه فروش بیمه بدنه اتومبیل را افزایش بی سابقه قیمت قطعات یدکی و نرخ خدمات و دستمزدها از یک سو و ارزان فروشی حاکم بر فروش بیمه نامه و عدم تناسب حق بیمه تولیدی با خسارات پرداختی دانست و گفت: با تدابیر مشترک شرکت‌های بیمه از طریق سندیکای بیمه گران، حرکت این روند کند و به سمت بهبود تغییر مسیر خواهد داد.
وی با بیان اینکه نسبت خسارت در بیمه شخص ثالث و حوادث راننده با افزایش نرخ رشد در حوزه فروش آن روند کاهشی به خود خواهد گرفت، افزود: باید با اتخاذ تدابیر و سیاستهای فروش، نرخ رشد در این حوزه را کنترل کرد تا از افزایش نامطلوب آن که تبعات سنگینی را به شرکت تحمیل می‌کند، جلو گیری شود.
جوادی با اشاره به خطر سهم بالای حق بیمه تولیدی در بیمه ثالث سبد پرتفوی هر شرکت بیمه، گفت: روند کاهش سهم حق بیمه ثالث در سبد پرتفوی شرکت بیمه حافظ از‌ ۸۴ درصد در سنوات گذشته به ۵۹ درصد در سال ۱۴۰۰ و ۴۲ درصد در سال ۱۴۰۱ بوده که مبین اجرای اهداف و سیاست‌های اصلاح ترکیب سبد پرتفو در بیمه حافظ است و علاوه بر آن حرکت به سمت پرتفوی مطلوب و کیفی محسوس است.
وی همچنین به تعهدات معوق گروه اتومبیل اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوب در گروه اتومبیل بیمه حافظ، تسویه و بروزرسانی خسارت های معوق سنوات این رشته در سال ۱۴۰۰ بوده است و با قاطعیت می توان اعلام کرد که در حوزه خسارات بدنی اتومبیل هیچگونه پرونده ی دارای رای محاکم قضایی در شرکت وجود ندارد که پرداخت نشده و یا معوق مانده باشد. از این رو، تعهدات شرکت در این حوزه نیز به روزرسانی شده و قابل اتکا است./