براساس داده‌های جمع آوری شده توسط گروه خبری اس‌ام‌ام، ۶۷ کشتی در فاصله ۲۰ تا ۲۶ دسامبر به بنادر اصلی چین رسیدند. برآورد می‌شود که اندازه محموله‌های ورودی به ۱۰٫۱۷ میلیون تن برسد که نسبت به هفته گذشته ۰٫۲۸ میلیون تن افزایش یافته و نسبت به سال گذشته کاهشی ۳٫۲۷ میلیون تنی داشته است.

براساس داده‌های جمع آوری شده توسط گروه خبری اس‌ام‌ام، ۶۷ کشتی در فاصله ۲۰ تا ۲۶ دسامبر به بنادر اصلی چین رسیدند. برآورد می‌شود که اندازه محموله‌های ورودی به ۱۰٫۱۷ میلیون تن برسد که نسبت به هفته گذشته ۰٫۲۸ میلیون تن افزایش یافته و نسبت به سال گذشته کاهشی ۳٫۲۷ میلیون تنی داشته است.

درآمد نیوز ـ محموله‌هایی که از بنادر استرالیا خارج شدند، ۰٫۷۴ میلیون تن نشبت به هفته گذشته افزایش داشته‌اند و به ۲۰٫۰۵ میلیون تن رسید که خبر از افزایشی ۰٫۲۹ میلیون تنی نسبت به سال گذشته دارد. همچنین سنگ‌آهن خروجی از بنادر برزیل نسبت به هفته گذشته افزایشی ۱٫۷۸ میلیون تنی داشت تا به ۶٫۵۸ میلیون تن برسد. این در حالی است که حجم محموله‌های خروجی از باندر برزیل نسبت به سال گذشته کاهشی ۱٫۴۶ میلیون تنی را ثبت کرده است. در مجموع کل واردات سنگ ‌آهن نسبت به هفته قبل اندکی افزایش یافت و مجموع محموله‌ها از استرالیا و برزیل نیز افزایش یافت.

تقاضای سنگ‌آهن اخیراً به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است زیرا کوره‌های بلندی که دستیابی به هدف کنترل تولید سالانه فولاد خام را ممکن کرده‌اند در آخرین هفته سال ۲۰۲۱ تولید خود را از سر می‌گیرند و برخی از کارخانه‌های فولادی نیز قبل از جشنواره بهار چین، ذخیره‌سازی مجدد کرده‌اند. با این حال، از سوی دیگر، مجموع محموله‌های استرالیا و برزیل به طور پیوسته در حال افزایش بود و موجودی بنادر همچنان در سطح بالایی قرار داشت و در نتیجه عرضه کافی سنگ‌آهن به وجود آمد. از این رو قیمت سنگ‌آهن احتمالاً در محدوده حرکت خود ادامه خواهد داد.