در جریان بازدید وزیر صمت از هلدینگ گروه صنعتی و پژوهشی زر، احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی با امضای تفاهم‌نامه مشترک از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر و مدیران ارشد استان البرز آغاز شد .

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از شاتا، این تفاهم‌نامه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و اجرای اقتصاد مردمی درون‌زا اجرا خواهد شد.

این تفاهم نامه با هدف تحقق دستیابی به عدالت اجتماعی و توسعه متوازن با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی منطقه با تکیه بر قابلیت و توانمندی‌های بومی و در جهت مردمی و درون‌زا کردن اقتصاد منطقه و ارتقاء تاب‌آوری جامعه محلی منعقد شد.

توانمندسازی روستائیان با استفاده از ظرفیت‌های بومی، اولویت دادن به رفع محرومیت، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی محرومان و رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه از دیگر اهداف تفاهم‌نامه احیای مسئولیت‌های اجتماعی اقتصاد مقاومتی است.

موضوع دیگر تعیین شده در این تفاهم‌نامه، جلب مشارکت های مردمی و توانمندسازی جوامع محلی به منظور معیشت پایدار و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

تفاهم‌نامه احیای مسئولیت‌های اجتماعی اقتصاد مقاومتی که به امضای علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مرتضی سلطانی، رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی و پژوهشی زر رسید، مانند دیگر تفاهم‌های احیای مسئولیت اجتماعی، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش مردمی و غیردولتی را در دستور کار دارد.

گفتنی است گروه صنعتی و پژوهشی زر شامل شرکت‌های متعدد در زمینه صنایع تبدیلی از جمله زرماکارون، پالایشگاه غلات زر، سمولینای زر، مگا پروژه گانفکشنری زر کام و گلوکزان می‌باشد و علاوه بر تامین نیازهای داخلی (تولید انواع فروکتوز، مالتود کسترین، دکستروز، ماکارونی، بیسکوئیت، شیرینی شکلات، انواع آردهای صنعتی و …) ، با صادرات محصولاتی مانند پاستا و ماکارونی در بازارهای جهانی نیز مشغول فعالیت است.