شرکت ناوکو و بانک مسکن با درک نیازهای جدید زیست‌بوم مالی کشور در راستای ارایه خدمات مترقی به بازیگران این زیست بوم نظیر شرکت‌های بیمه، صرافی‌ها، لیزینگ و … اقدات جدی را آغاز کرده است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از هیبنا؛ در این نشست، مزدک علی‌مددی مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات ناواکو گفت: شرکت ناوکو و بانک مسکن با درک نیازهای جدید زیست‌بوم مالی کشور در راستای ارایه خدمات مترقی به بازیگران این زیست بوم نظیر شرکت‌های بیمه، صرافی‌ها، لیزینگ و … اقدات جدی را آغاز کرده است.

بانکداری باز به کمک شرکت‌های بیمه خواهد آمد

وی افزود: یکی از این اقدامات، ارایه سرویس‌های بانکداری باز به شرکت‌های بیمه خواهد بود و در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

غلامرضا پورفرهادی معاون توسعه نرم‌افزار شرکت ناواکو با اشاره به ورود تکنولوژی به سیستم بانکداری گفت: با گذشت زمان بانکداران تلاش کردند برای جلب مشتری به دنبال بهره‌گیری بیشتر از تکنولوژی‌های روز باشند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌دهی بدون محدودیت زمان و هر مکان اولویت بانک‌ها شده است، گفت: از این رو بانک‌ها از بانکداری الکترونیکی به بانکداری دیجیتال و حالا به بانکداری باز رسیدند.

پورفرهادی افزود: بانکداری باز بیشتر می‌تواند به کمک شرکت‌های بیمه بیاید.

پرویز وکیلی مدیر محصول شرکت فناوری اطلاعات ناواکو نیز در این نشست گفت: نیازهای جدید مشتریان سبب شد تا اکوسیستم‌های جدید مالی شکل بگیرند.

او ادامه داد: دولت از سالهای گذشته اقدامات موثری را انجام دهد که برای نمونه در سال ۹۸ مستند بانکداری آینده و تحول دیجیتالی توسط معاونت امور بانکی بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی را منتشر کرد

وکیلی افزود: شرکت‌های بیمه با توجه به نیازهای مترقی خود احتیاج به خدمات گیری از اکوسیستم‌هایی دیگر نظیر بانک ها پیدا کردند. از این رو شرکت ناواکو با حمایت بانک مسکن تصمیم بر آن گرفت که سرویس های دریافت و پرداخت کلاسیک را به همراه سرویسهای ترکیبی این حوزه در اختیار بیمه ها قرار دهند، همچنین تنوع دهی به کانال های دریافت و پرداخت و نیز نوع پرداخت در دستور کار قرار دهند و از شرکت‌های بیمه دعوت کرد که با شرکت ناواکو در تماس باشند.

میثم عسگری مدیر عامل شرکت سامانه نگار حامی بیمه(سنحاب) یکی دیگر از مهمانان این نشست بود که در پاسخ به این سوال که چگونه بانکداری باز صنعت بیمه را تغییر می دهد گفت: تاکنون شرکتهای مرتبط آنطور که باید نتوانستند نقش آفرینی کنند و اکنون که فضا در حال آماده شدن است می‌تواند همکاری خوبی بین اکوسیستم بانکداری باز و اکوسیستم بیمه شکل بگیرد.

وی افزود: در این راستا بیمه مرکزی اقدامات مثبتی را در تعامل با سایر نهادها انجام داده است که امکان تعریف سیستم‌های دیجیتال بیشتری را خواهد داشت که در نهایت کاربر نهایی از آن از آن به تجربه خوشایندی خواهد رسید.

مدیرعامل سنحاب گفت: برای مثال در حال حاضر بهترین سیستم‌های موجود یکپارچه‌سازی استعلامات را دارند و در سایر حوزه‌ها فضا برای بهبود بسیار خواهد بود.

عسگری ادامه داد: از این رویکرد بانک مسکن و شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در نقش آفرینی برای حوزه‌های کلاسیک و مدرن دریافت و پرداخت به عنوان پیشران و توانمند کننده صنعت بیمه در این حوزه بسیار مثبت خواهد بود.

فرید احمدی عضو هیات مدیره شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو با اشاره به تجربه بسیار خود در رویارویی با کاربران نهایی گفت: فضای مناسبی برای بهبود تجربه کاربری وجود دارد.

وی ادامه داد: در مناطق آزاد بیمه های خاص و متنوعی انجام می‌شود و در جریان است که رویکرد شرکت ناواکو در ارایه خدمات مالی و بانکداری باز می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بزند.از اینرو منطق آزاد ماکو آمادگی پایلوت همکاری سرویس های بانکی و بیمه شرکت ناواکو را دارند و در همین راستا نیز تفاهم‌نامه ای در جریان است.