مشتری‌مداری یا مشتری‌محوری یا طراحی کسب‌وکار بر مدار مشتری مفهومی بسیار عمیق و گسترده‌ دارد که کمتر موردتوجه قرار گرفته است. مشتری‌مداری رابطه بسیار نزدیکی با مدیریت ارتباط با مشتری دارد.

 درآمد نیوز مشتری‌مداری یا مشتری‌محوری یا طراحی کسب‌وکار بر مدار مشتری مفهومی بسیار عمیق و گسترده‌ دارد که کمتر موردتوجه قرار گرفته است. مشتری‌مداری رابطه بسیار نزدیکی با مدیریت ارتباط با مشتری دارد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از پایگاه خبری اقتصاد ملت؛ مشتری‌مداری در برابر محصول‌محوری قرار می‌گیرد. در واقع کسب‌وکارهایی که هنوز تصمیم‌ها و استراتژی‌هایشان بر محور مشتری نمی‌چرخد؛ حول محور محصول فعالیت می‌کنند. مشتری‌مداری در اوج خود باید به جایی برسد که هویت و ویژگی‌های تک تک مشتریان لحاظ و جدی گرفته شود.

در همین راستا بانک ایران‌زمین به عنوان یک بانک دیجیتال‌محور و مشتری‌مدار همواره با طراحی و عرضه خدمات نوین و جذاب؛ سعی در ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات سیستم بانکی به مشتریان خود دارد. چراکه مدیران این بانک بر این عقیده‌اند که افزایش رقابت در بلندمدت باعث می‌شود که شرکت‌های بیشتری به سمت مشتری‌مداری حرکت کنند؛ بنابراین مشتری‌مداری می‌تواند یک استراتژی ارزشمند و اثربخش برای هر مجموعه‌ای به شمار برود.

بانک ایران‌زمین همچون سایر حوزه‌ها در این بخش نیز حرف‌های‌ زیادی برای گفتن دارد و همواره با اتخاذ تدابیر و سیاست‌های خاص و منحصر‌به‌فرد در راستای مشتری‌مداری و جلب رضایت و آرامش مشتریانش اقدامات خوب و ارزشمندی را انجام داده است.

زمانی که پای صحبت مشتریان این بانک مشتری‌محور می‌نشینید؛ به خوبی می‌توان رضایت را در چهره‌ آنها مشاهده کرد.

شعب بانک ایران‌زمین با چیدمانی زیبا و شاد مشتریان را به سمت خود جذب کرده و سپس با ارائه انواع خدمات جدید و کاربردی؛ وی را به وفادار ماندن در این بانک ترغیب و تشویق می‌کند.

در حالی که طی روزهای پایانی سال معمولا مراجعه به شعب بانک‌ها و دریافت خدماتی بانکی شدت بیشتری می‌گیرد؛ بانک ایران‌زمین که در زمینه دیجیتالی و الکترونیکی حرف اول را می‌زند؛ بهتر و راحت‌تر از رقبای خود به مشتریانش به صورت غیرحضوری خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهد که رضایتمندی مشتریان این بانک را به همراه دارد.

مشتریان وفادار بانک ایران‌زمین همواره ارائه خدمات نوین و متنوع و متعدد، نظم و مدیریت مطلوب موجود در شعب، راحتی و آسایش و آرامش در حین دریافت خدمات بانکی موردنیاز، سرعت عمل و دقت منحصربه‌فرد و خوش‌برخوردی و خوش‌رفتاری متصدیان شعب و … را از جمله ویژگی‌های این بانک مشتری‌مدار می‌دانند.

به عقیده بسیاری از مشتریان بانک ایران‌زمین؛ این بانک بیش از آنکه به فکر منافع بانک و سودآوری باشد؛ به نیازها و خواسته‌های مشتریان فکر می‌کند و به همین منظور همواره با ارائه خدمات نوین، متنوع، متعدد و کاربردی؛ سعی در جلب رضایت مشتریان دارد.

بعضی از مشتریان نیز عضو باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین هستند و از خدمات این باشگا‌ه نیز به خوبی بهره می‌برد و از سوی دیگر در امور مربوط به باشگاه مشارکت گسترده‌ و فعالی دارند.

اگرچه به مشتری‌مدار بودن و اهمیت رضایت و آسایش مشتریان برای مدیران بانک ایران‌زمین شکی نیست، اما به نظر می‌رسد این بانک در حالی که همواره در امور بانکداری الکترونیک پیشرو و سرآمد است؛ باید با ارائه خدمات بیشتر و تقویت زیرساخت‌های لازم این مسیر را هموارتر از گذشته کند.

امید است این شیوه از بانکداری و تعامل مطلوب و سازنده بانک با مشتری به عنوان الگویی در سایر بانک‌ها و مؤسسات مالی هم اجرا شود تا مشتریان بتوانند خدمات بهتر و بیشتری را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت از سیستم بانکی کشور دریافت کنند.

معصومه صالحی