دکتر عسکری با بیان اینکه بانک مسکن در سال جاری به اهداف تعیین شده عمل کرد گفت: بانک مسکن در اجرای پروژه های مسکن با ایجاد صندوق ساختمان و مسکن پیشتاز است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از بانک مسکن_ هیبنا، دکتر علی عسکری سرپرست بانک مسکن در نشست خبری افتتاح پروژه ۲۳۵ واحدی نگین دولت آباد که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور که آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان دارند، موضوع مسکن است و دولت طرح های مختلفی را از جمله طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و تکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر از محل منابع آورده مردم و سهم‌الشرکه بانک‌ها برای رفع این نیاز به اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به نحوه اجرای پروژه مسکونی نگین دولت آباد اظهار کرد: مجتمع نگین از جمله پروژه هایی است که از طریق ایجاد صندوق مسکن و ساختمان که از آورده مردم و با مجوز بورس دایر شده، تامین و توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن اجرا شده است.

سرپرست بانک مسکن افزود: این پروژه طی مدت ۵ سال اجرا و به بهره برداری رسیده و اگر مجوزهای شهرداری و دغدغه‌های مالی آن زودتر انجام می‌گرفت حداقل ۲ سال زودتر به بهره برداری می رسید.

دکتر عسکری با بیان اینکه پروژه نگین سومین پروژه مسکونی موفق است که با روش تاسیس صندوق ساختمان و مسکن به بهره برداری رسیده است، گفت: خوشبختانه سه پروژه به عنوان تجربه عملیاتی موفق از طریق ایجاد صندوق ساختمان و مسکن و تامین مالی با این روش به نتیجه مطلوب رسیده است که بانک مسکن در اجرای این روش پیشتاز بوده است و امیدواریم با مساعدت های لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط بیشتر شاهد این نوع تامین مالی که وابستگی به منابع بانک‌ها، بانک مرکزی و … را کمتر می کند و از طریق آورده مردم اجرا می شود، باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بانک مسکن در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره و بیان کرد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۸۴۳ هزار نفر به بانک مسکن معرفی شده‌اند و افتتاح حساب صورت گرفته و از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر هنوز برای پرداخت آورده اولیه خود به بانک مراجعه نکرده‌اند.

سرپرست بانک مسکن افزود: از تعداد متقاضیانی که به بانک مراجعه کرده اند، تاکنون قرارداد ۲۱۰ هزار واحد به مبلغ ۷۱ هزار میلیارد تومان منعقد شده و بانک مسکن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از طریق آورده مردم و سهم‌الشرکه خود به حساب سازندگان متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت کرده است.

دکتر عسکری ادامه داد: بانک مسکن تقریبا به ۱۰۰ درصد از تعهدات خود در سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن عمل کرده است.

سرپرست بانک مسکن با اشاره به تکمیل باقی مانده طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۲۰۰ هزار واحد از طرح مسکن مهر هنوز باقی مانده است که تعداد ۱۰۱ هزار واحد در بافت شهری و مابقی در روستاها قرار دارد.

وی افزود: اولویت تکمیل این واحدها با مواردی است که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که مقرر شده از محل طرح نهضت ملی مسکن تکمیل و به بهره برداری برسد.

سرپرست بانک مسکن ادامه داد: تعداد ۹۴ هزار و ۴۰ واحد از واحدهای باقی مانده طرح مسکن مهر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که می تواند کمتر از ۶ ماه با توجه به آورده متقاضیان به بهره برداری برسد.

دکتر عسکری با اشاره به عملکرد بانک مسکن در حوزه بافت فرسوده گفت: با توجه به تکلیف دولت در سال جاری منابع ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه بافت فرسوده در بانک مسکن پیش بینی شده که تاکنون بیش از ۴ هزار میلیارد تومان از این تعهدات توسط بانک عملیاتی و پرداخت شده و تا پایان سال مابقی این تعهدات نیز اجرا می شود.

سرپرست بانک مسکن در مجموع اقدامات بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ را رو به جلو توصیف کرد و گفت: بانک مسکن در پیشبرد اهداف خود در سال جاری به خوبی عمل کرده است و امیدواریم این حرکت رو به جلو با تلاش کارکنان این بانک در آینده تداوم یابد.